توافق جدید اسلام‌آباد و کابل برای مقابله با تهدید تروریسم

کدخبر: ۵۵۷۰۴۸
اقتصادنیوز: هیات بلندپایه سیاسی-امنیتی پاکستان طی سفر به کابل با مقامات ارشد دولت موقت افغانستان دیدار و طرفین به توافق جدیدی برای همکاری نزدیک علیه تهدید تروریسم در منطقه و تعامل سازنده میان نهادهای دو کشور دست یافتند.
توافق جدید اسلام‌آباد و کابل برای مقابله با تهدید تروریسم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، هیات این کشور به ریاست وزیر دفاع امروز در کابل با «ملا عبدالغنی برادر» معاون نخست وزیر، وزاری دفاع، کشور و سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان دیدار کرد.

اولین هواپیمای اروپایی پس از 12 سال در فرودگاه دمشق به زمین نشست

منابع رسمی پاکستان گزارش دادند، رئیس سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی‌اس‌آی)، نماینده ویژه نخست وزیر در امور افغانستان، قائم مقام وزارت امور خارجه و سرپرست سفارت پاکستان در کابل در این سفر از پیش تعیین نشده وزیر دفاع پاکستان را همراهی می‌کردند.

وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مسائل مربوط به تهدید فزاینده ترورسیم در منطقه به ویژه تحریک طالبان پاکستان و داعش خوراسان مورد بحث قرار گرفت و دو طرف توافق کردند که برای مقابله موثر با تهدید تروریسم همکاری سازنده‌ میان نهادهای مختلف دو کشور تقویت شود.

اعضای هیات پاکستانی و رهبران طالبان افغانستان همچنین بر تقویت همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف به توافق رسیدند.

این اولین سفر یک مقام ارشد از پاکستان به افغانستان طی ماه‌های اخیر پس از تشدید تنش‌ها میان دو همسایه محسوب می‌شود.

وزیر دفاع پاکستان پس از حمله انتحاری روز دهم بهمن امسال در شهر پیشاور که منجر به جان باختن یکصد نفر شده است، از افغانستان خواست تا جلوی‌ استفاده تروریست‌ها از قلمروی این کشور را بگیرد.

هشتم آذرماه امسال وزیر مشاور امور خارجه پاکستان طی سفر به کابل با سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان دیدار کرد اما این بازدید نتوانست به پایان دادن به اختلافات میان دو کشور کمک کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید