درخواست چین از گروه ۷ درباره کشورهای در حال توسعه

کدخبر: ۵۷۵۴۹۹
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: از کشورهای گروه ۷ می‌خواهیم تا اقدامات مشخصی را برای کمک به کشورهای در حال توسعه انجام دهند.
درخواست چین از گروه ۷ درباره کشورهای در حال توسعه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اظهارت «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا که در نشست اخیر گروه ۷ اعلام کرده بود وام‌های مربوط به ابتکار کمربند و راه (BRI) باعث شده است که برخی از کشورهای در حال توسعه دچار بحران مالی شوند، گفت: گروه ۷ گروهی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و ما نمی‌توانیم بپرسیم این کشورها چه کمک‌های مشخصی برای ارتقای رفاه کشورهای در حال توسعه انجام داده‌اند؟ چرا کشورهای گروه ۷ به انتقاد از چین و تلاش برای برهم زدن همکاری عادی بین کشورهای در حال توسعه ادامه می‌دهند؟

تکذیب وقوع انفجار نزدیک ساختمان پنتاگون

تارنمای خبری وزارت امور خارچه چین گزارش داد، مائو همچنین افزود: چین به عنوان یک کشور در حال توسعه، با سایر کشورهای در حال توسعه برای یافتن مسیرهای توسعه مشترک، همکاری می کند و این مدلی است که به شدت توسط کشورهای در حال توسعه به رسمیت شناخته شده است.

وی تصریح کرد: ما هرگز ایده‌های خود را به دیگران تحمیل نمی‌کنیم و هیچ رشته ژئوپلیتیکی پنهانی را به یکدیگر متصل نمی‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: چین اهمیت زیادی برای پایداری مالی کشورها قائل است و به طور مستمر برای ارائه حمایت های لازم با بیشترین توانایی های خود از کشورهای مرتبطی که با مشکلات مالی مواجه هستند، تلاش کرده است.

وی افزود: اگر کشورهای گروه ۷ واقعا به کشورهای در حال توسعه اهمیت می دهند، باید به تعهدات موجود خود از جمله صرف هفت دهم درصد از درآمد ناخالص ملی خود برای کمک های رسمی توسعه‌ای و ارائه یکصد میلیارد دلار در سال برای کمک به کشورهای فقیر برای مقابله با تغییرات اقلیمی در سریع ترین زمان ممکن عمل کنند.

دانشگاه بوستون در گزارشی اعلام کرد: همکاری چین با کشورهای در حال توسعه در زمینه سرمایه گذاری و تامین مالی بر اساس نیازهای واقعی کشورهای دریافت کننده بوده و برای مقابله با تنگناهای توسعه برای این کشورها مفید بوده است. انتظار می رود چنین همکاری هایی رشد درآمد جهانی را تا سه درصد افزایش دهد.

بر اساس آمار بانک جهانی، بیش از ۸۰ درصد از بدهی های دولتی کشورهای در حال توسعه مربوط به بدهی آنها به موسسات مالی چندملیتی است.

«سونگ وی» استاد دانشکده روابط بین‌الملل و دیپلماسی دانشگاه مطالعات خارجی پکن در این موضوع گفت: بی‌مسوولیتی کشورهای گروه ۷ با این واقعیت آشکار می‌شود که موسسات مالی و طلبکاران تجاری، کشورهای در حال توسعه را برای بازپرداخت وام‌های خود تحت فشار قرار می‌دهند. اما چین بر اعطای وام برای دستیابی به توسعه مشترک تمرکز می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در اسفند ۱۴۰۱ عنوان کرده بود که هیچ یک از کشورهای شریک در هدف کمربند و راه این ادعای که را که طرح کمربند و راه نوعی تله بدهی است را نپذیرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید