شرط مهم اردوغان برای پیوستن سوئد به ناتو

کدخبر: ۵۸۰۱۹۹
اقتصادنیوز: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پیوستن سوئد به ناتو را به مبارزه با تروریسم مشروط کرد.
شرط مهم اردوغان برای پیوستن سوئد به ناتو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رئیس جمهور ترکیه، شرط موافقت کشورش با پیوستن سوئد به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را حل و فصل موضوع مبارزه با تروریسم اعلام کرد.

چرا پوتین علاقه‌ای به پایان دادن به جنگ اوکراین ندارد؟

پایگاه خبری الشرق گزارش داد، رجب طیب اردوغان روز چهارشنبه گفت: ترکیه نمی تواند تا پیش از یافتن راه حلی برای موضوع مبارزه با تروریسم از سوی سوئد با عضویت این کشور در سازمان پیمان آنتلانتیک شمالی (ناتو) موافقت کند.

وی اضافه کرد: اتحادیه اروپاه ۵۰ سال است که درمورد پیوستن ترکیه به آن درجا می زند و این موضوعی است که نیازمند بازنگری است.

اردوغان تصریح کرد: رویکرد ارتباط فقط با شرق یا غرب از اصول سیاست خارجی ترکیه نیست بلکه آنکارا در فاصله مساوی و نزدیک به هردو ایستاده است.

ریاست جمهوری ترکیه نیز روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که ترکیه با سوئد و فنلاند و ناتو برای ادامه همکاری به منظور پیوستن سوئد به سازمان پیمان آنتلانتیک شمالی (ناتو) به توافق رسیده است.

سوئد و فنلاند ماه می سال گذشته درخواست رسمی پیوستن به ناتو را ارائه کردند ولی ترکیه با این درخواست مخالفت کرد.

ادعای کرملین درباره عاملان انفجار خط لوله «نورد استریم»

ترکیه این دو کشور را به حمایت و پشتیبانی از حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) متهم کرده از استکهلم و هلسینکی خواسته است تضمین های لازم را برای برطرف کردن نگرانی های امنیتی آنکارا ارائه کنند.

در اواخر ماه مارس گذشته ترکیه با پیوستن فنلاند به ناتو موافقت و با پیوستن سوئد به این سازمان مخالفت کرد و خواستار انجام اقدامات ملموس و تحویل تروریست های مورد پیگرد توسط این کشور به آنکارا شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید