ادعای عجیب آمریکا درباره تنش‌ها در کرانه باختری

کدخبر: ۵۸۱۶۱۶
اقتصادنیوز: وزارت خارجه آمریکا در پی حمله شهرک‌نشینان اسرائیلی به ساکنان روستایی فلسطینی در نزدیکی رام‌الله، مدعی نگرانی درباره تشدید تنش‌ها در کرانه باختری شد.
ادعای عجیب آمریکا درباره تنش‌ها در کرانه باختری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی  در پی حمله شهرک‌نشینان اسرائیلی به ساکنان روستایی فلسطینی در نزدیکی شهر رام‌الله، بدون اشاره به حمایت های واشنگتن از رژیم تل آویو مدعی نگرانی درباره تشدید تنش‌ها در کرانه باختری شد.

حملات پهپادی اسرائیل به غیرنظامیان فلسطینی

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهاشنبه به وقت محلی افزود: ما همچنین از افزایش و تشدید خشونت در کرانه باختری در ماه های اخیر نگرانیم.

این مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش های نگران کننده ای در خصوص خشونت شهرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینی ها از جمله کشته شدن یک کودک فلسطینی وجود دارد.

فوری / سپاه یک اطلاعیه مهم صادر کرد

پاتل اضافه کرد: ما همچنین این اقدامات خشونت آمیز را محکوم می کنیم. مسولیت پذیری باید در تمام موارد خشونت های افراطی دنبال شود و ما اقدام ارتش اسرائیل در محکوم کردن این اقدامات را تحسین می کنیم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: ما به شدت حمله تروریستی روز گذشته علیه اسرائیلی ها را در نزدیکی کرانه باختری که منجر به کشته شدن ۴ نفر شد، محکوم می کنیم. هیچ توجیهی برای تروریسم وجود ندارد.
شهرک نشینان تندرو و مسلح صهیونیست امروز (چهارشنبه) در ادامه وحشیگری خود به شهرک «ترمسعیا» در شمال شرقی شهر رام الله در کرانه باختری یورش برده و اقدام به آتش زدن خودروها و منازل فلسطینی‌ها کردند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در این درگیری‌ها، «عمر قطین» جوان ۲۷ ساله در حین مقابله و مبارزه با شهرک نشنیان در ترمسعیا واقع در شمال شرق رام الله به شهادت رسید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید