در گفت‌وگو با رئیس انجمن کشت فراسرزمینی مطرح شد

انتقاد شدید از التهاب‌آفرینی در مسیر بخش خصوصی/ التهاب‌آفرینان رای ندارند

کدخبر: ۵۸۲۵۴۵
اقتصادنیوز: رئیس انجمن کشت فراسرزمینی ایران، توجه به اصل شفاف‌سازی و به حداقل رساندن حاشیه‌ها درباره اتاق ایران را ضروری خواند و گفت: بی‌اعتماد کردن حاکمیت نسبت به بخش خصوصی به زیان اقتصاد کشور است.
انتقاد شدید از التهاب‌آفرینی در مسیر بخش خصوصی/ التهاب‌آفرینان رای ندارند

به گزارش اقتصادنیوز رئیس انجمن کشت فراسرزمینی ایران با تأکید بر لزوم پرهیز از رویکردهای سیاسی بین اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران، افزود: بازنده اصلی فضای ملتهب به وجود آمده، افرادی هستند که در به وجود آمدن چنین فضایی دخالت دارند و متأسفانه زیان عمده و نهایی این اقدامات متوجه اقتصاد کشور خواهد شد.

علی رضوانی‌زاده، رئیس انجمن کشت فراسرزمینی ایران معتقد است: حتی اگر به فرض، انتخاباتی که طبق قانون و با مشارکت حداکثری انجام شده است، لغو شود، افرادی که در راستای لغو این انتخابات تلاش کردند به‌اندازه قبل هم رأی نخواهند آورد؛ پس نباید به بی‌اعتماد کردن حاکمیت، دولت و نمایندگان مجلس نسبت به بخش خصوصی و اعضای اتاق ایران کمک کنیم.

به باور او، رأی اکثریت داده شده به کاندیداهای پیروز، نشان می‌دهد: اتاق ایران از هرگونه نگاه و رویکرد پوپولیستی دوری می‌کند و فقط بر اساس مأموریتی که رهبری طی سخنرانی‌های متعدد به عهده بخش خصوصی گذاشتند، می‌اندیشد. بر اساس منویات رهبری برای کاهش نرخ بیکاری و افزایش سطح اشتغال، باید سطح سرمایه‌گذاری‌ها افزایش پیدا کند و این مهم به عهده فعالان اقتصادی و اعضای اتاق ایران است.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران تصریح کرد: امروز فرصت‌های بی‌شماری برای بهبود شرایط اقتصادی کشور و گسترش سطح مناسبات بین‌المللی وجود دارد که از آن غافل هستیم و متأسفانه درگیر امیال عده‌ای خاص و پیامدهای ناشی از آن در صحنه اقتصادی شده‌ایم.

رضوانی‌زاده در ادامه به اولویت‌های مهم در آغاز کار اتاق دهم اشاره کرد و افزود: اتاق ایران باید در دوره پیش‌رو با برنامه در مسیر توسعه اقتصادی قدم بردارد و در این راستا لازم است با تکیه‌بر آنچه از سوی رهبری بارها مورد تأکید قرار گرفته است، روی افزایش سطح سرمایه‌گذاری‌ها، کاهش نرخ بیکاری، مهار تورم و رشد تولید متمرکز شود.

او در ادامه یکی از اضلاع مهم در مسیر توسعه اقتصادی را توجه به تشکل‌ها عنوان کرد که در این وادی، اتاق ایران باید حمایت مالی در کنار تسهیلگری برای تشکل‌ها به‌منظور امکان تعامل بیشتر با تصمیم‌سازان را دنبال کند.

این فعال اقتصادی توجه اتاق ایران به نگاه‌های منتقد سازنده برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای را مهم دانست و تأکید کرد: باید با دوری از نظرات انتقادی مغرضانه برای پیشرفت و توسعه کشور تلاش کرد و اتاق ایران همواره در همین مسیر حرکت و برای تقویت و حفظ جایگاه اتاق ایران تلاش کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید