اقدام جدید دولت درباره حجاب و پوشاک زنان از زبان ضرغامی

کدخبر: ۵۸۷۰۱۹
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در رابطه به اظهار نظر رئیس فراکسیون گردشگری مجلس نسبت به گرانی‌ سفرها، اظهار داشت: میانگین مصرف بنزین در طول روزهای اخیر به ۱۲۷ میلیون لیتر در روز رسیده است و این یک رکورد استثنایی است، محدودیت‌های ریلی و خطوط هواپیمایی باعث شده که مردم به سفر زمینی با خودرو روی بیاورند.
اقدام جدید دولت درباره حجاب و پوشاک زنان از زبان ضرغامی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص بحث حجاب و عفاف، گفت: از جمله وظایفی که برای اماکن متعلق به وزارت میراث فرهنگی مشخص کردیم برگزاری نمایشگاه‌های حجاب و عفاف و البته فروشگاه این محصولات است. کماکان معتقدیم یکی از مشکلات مربوط به حجاب در کشور نبودن پوشاک مناسب، ارزان قیمت، زیبا و مناسب برای دختران جوان و زنان ماست. متاسفانه این نقیصه سال‌هاست که ادامه دارد.

وی ادامه داد: من در جلسه دولت هم در این مورد گزارشی را از نمایشگاه موفق نیاوران ارائه کردم و هم این مشکل را تشریح کردم، آقای رئیس‌جمهور در این رابطه صحبت کردند و ضمن تایید صحبت‌های من به وزیر محترم صمت یادآوری کردند که در این خصوص باید عقب‌ماندگی جبران شود.

ضرغامی تصریح کرد: متاسفانه ما برای زنان پوشاک مناسب عرضه نمی‌کنیم، سالیان دراز است که این مشکل وجود دارد و طرح‌های مختلف و مدل‌های مختلف که جوانان بپسندند و قیمت هم ارزان و مناسب باشد عرضه نکردیم. خود چادر الان قیمت بالایی دارد. ان‌شاءالله با صحبت های آقای رئیس جمهور و تاکید بر جبران عقب ماندگی‌ها این مساله جبران شود.

وی افزود: ما به نوبه خود ماموریت هایی داریم ازجمله در هفته های گذشته ۹ نمایشگاه در استان های مختلف کشور برگزار شده و ادامه خواهیم داد. ما باید کارهای ایجابی خود را به درستی انجام دهیم تا ان شاءالله بتوانیم آنطور که شایسته ملت ماست در بحث حجاب و عفاف به حالت ایده‌آل برسیم.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در رابطه به اظهار نظر رئیس فراکسیون گردشگری مجلس نسبت به گرانی‌ سفرها، اظهار داشت: میانگین مصرف بنزین در طول روزهای اخیر به ۱۲۷ میلیون لیتر در روز رسیده است و این یک رکورد استثنایی است، در حالیکه ظرفیت و توان تولید بنزین در کشور روزی ۱۱۰ میلیون لیتر است. گزارشی آقای وزیر نفت در دولت ارائه کردند که به علت افزایش سفرها و رونق گردشگری مصرف بنزین خیلی بالارفته است.

وی ادامه داد: یک دلیلی که مردم از وسیله شخصی دارند استفاده می‌کنند این است که بلیط هواپیما گران است، محدودیت‌های ریلی و خطوط هواپیمایی باعث شده که مردم به سفر زمینی با خودرو روی بیاورند و به اینجا رسیده که امروز مصرف بنزین عدد بالایی است و حتی از توان تولید ما بیشتر شده است.

 ضرغامی تاکید کرد: من راجع به ضعف این دو حوزه ریلی و خطوط هواپیمایی بارها صحبت کردم و وزیر محترم مربوطه هم همراهی دارند و نیاز است که در این دو حوزه سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید