افزایش رفت وآمدها به دفتر علی لاریجانی/ قرار است او لیست بدهد؟

کدخبر: ۵۹۰۸۸۴
اقتصادنیوز: با آغاز روند ثبت‌نام نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، حالا چهره‌های سیاسی کشور تنها تا یکشنبه دیگر فرصت دارند حضور خود در انتخابات را اعلام کنند.
افزایش رفت وآمدها به دفتر علی لاریجانی/ قرار است او لیست بدهد؟

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه دنیای اقتصاد نوشت : علی لاریجانی یکی از این چهره‌های مطرح سیاسی است که از مدت‌ها پیش بسیاری در انتظار تصمیم او برای ورود به وادی انتخابات هستند.

با این حال خبرها حاکی از آن است که او ظاهرا تصمیم گرفته به جای حضور مستقیم در انتخابات، لیست انتخاباتی ارائه کند. براساس این خبرها طی هفته‌های گذشته رفت‌وآمدها به دفتر او زیاد شده و ازهمین‌رو به نظر می‌رسد افرادی که به دفتر او مراجعه کرده‌اند به نوعی خواستار حمایت لاریجانی از نامزدی‌شان در انتخابات مجلس هستند. پس احتمال این می‌رود که علی لاریجانی اقدام به ارائه لیست انتخاباتی در تهران و شهرستان‌ها کند.

پیش‌بینی می شود «علی لاریجانی ترجیح خواهد داد به جای ورود مستقیم به انتخابات دست به تهیه لیست انتخاباتی از چهره‌های نزدیک به خود بزند و لیستی با حمایت خود راهی مجلس شورای اسلامی کند.»

براساس این سناریو علی لاریجانی با این کار در عمل خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۴ آماده خواهد کرد؛ چراکه درصورت ورود احتمالی‌اش به پاستور به همراهی بخش قابل توجهی از مجلس شورای اسلامی با خود نیاز خواهد داشت.»

درهمین راستا برخی براین نظرند که او در صورت تصمیم حمایتی از برخی نامزدهای انتخاباتی و ارائه لیست عملا شرایط ورودش را به انتخابات ریاست‌جمهوری دوسال آینده مهیا خواهد کرد. 

هرچند باید برای به قطعیت رسیدن این نظریه همچنان صبر کنیم، اما می‌توانیم به سخنان روز ۱۴مرداد محمود واعظی، رئیس دفتر دولت دوازدهم، استناد کنیم که اگرچه زمزمه‌ها مبنی بر اینکه ممکن است روحانی و لاریجانی برای انتخابات مجلس دوازدهم لیست بدهند را تکذیب کرده است درعین حال حضور انتخاباتی و فعالیت احزاب و شخصیت‌های سیاسی در انتخابات را وابسته به سیاست‌های انتخاباتی اعلام کرده بود.

ازهمین‌رو نگاه‌ها همچنان به ارائه لیست انتخاباتی ازسوی علی لاریجانی به عنوان یکی از وزنه‌های سیاسی کشور دوخته شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید