مارک میلی: واشنگتن هرگز خاورمیانه را رها نمی‌کند

کدخبر: ۵۹۴۰۷۷
اقتصادنیوز: مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سفر به اردن تأکید کرد که واشنگتن هرگز خاورمیانه را رها نمی‌کند.
مارک میلی: واشنگتن هرگز خاورمیانه را رها نمی‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مصاحبه با رسانه‌های اردنی در جریان سفر به این کشور گفت: اردن از بهترین دوستان آمریکا در خاورمیانه است و روابط نظامی اردن و آمریکا بسیار مستحکم است. نیروهای مسلح اردن بسیار حرفه‌ای و آماده هستند و ارتش آمریکا به این نیروها آموزش، مشاوره و تجهیزات نظامی می‌دهد.

سخنگوی پنتاگون دست به اعتراف زد

روسیا الیوم گزارش داد، خاورمیانه را رها کند. تعداد نیروهای نظامی آمریکا در منطقه بر اساس حجم تهدیدات کاهش یا افزایش می‌یابد. به رغم نابودی خلافت داعش اما این گروه و ایدئولوژی آن هنوز به پایان نرسیده است. تروریست‌ها در صحرای سوریه و تا حدی در عراق هستند و این تهدیدی برای اردن است.

وی گفت: مبارزه با تروریسم اولویت اصلی آمریکا است. تعداد نیروهای آمریکایی در سوریه اندک است و خروج این نیروها از سوریه یک تصمیم سیاسی است که توسط رهبران سیاسی گرفته می‌شود. حضور نظامی آمریکا در سوریه برای تثبیت شکست داعش است. ارتش آمریکا حضور نظامی خود در سوریه را گسترش نمی‌دهد.

مارک میلی در جریان سفر به اردن با عبدالله دوم، پادشاه این کشور دیدار و درباره راه‌های تقویت شراکت میان اردن و آمریکا در زمینه‌های دفاعی و تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم بحث و گفتگو کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید