رسانه‌های خارجی مدعی شدند؛

جریمه سنگین شرکت یونانی برای انتقال نفت ایران!/ یک میلیون بشکه نفت توقیف شد؟

کدخبر: ۵۹۶۶۷۶
اقتصادنیوز: رسانه های خارجی مدعی شدند که یک شرکت کشتیرانی یونانی به دلیل انتقال نفت ایران، به پرداخت جریمه سنگین محکوم شده است.
جریمه سنگین شرکت یونانی برای انتقال نفت ایران!/ یک میلیون بشکه نفت توقیف شد؟

به گزارش اقتصادنیوز، شرکت یونانی «امپایر نویگیشن» بنابر ادعای برخی منابع خبری خارجی، مبلغ ۲ میلیون و چهارصد هزار دلار جریمه شده است.

برخی خبرگزاری ها ازجمله یورونیوز در بازتاب این خبر، از اصطلاح «قاچاق نفت خام ایران» به عنوان مورد اتهامی این شرکت استفاده کرده و مدعی شده اند که این شرکت کشتیرانی یونانی به این مورد اتهامی اعتراف کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی به قلم خبرنگار خود جان گامبریل مدعی شد که این اطلاعات را از میان اسناد دادگاه فدرال آمریکایی یافته است.

بر اساس گزارش یورونیوز، این ماجرا به پرونده رسیدگی به انتقال نفت ایران توسط نفتکش یونانی «سوئز راجان» در دادگاه فدرال آمریکا بازمی‌گردد؛ ماجرایی که بنابر ادعای رسانه ها، قاچاق نامیده می شود.

گفته می شود شرکت یونانی «امپایر نویگیشن» اتهامات مطرح از سوی دادستان‌‌های آمریکایی را پذیرفته است.

بنا بر گزارش یورونیوز این شرکت همچنین با خطر وضع مجازات‌های تعلیقی از سوی دستگاه قضایی آمریکا برای پرهیز از تکرار اقدامی مشابه مواجه خواهد بود.

از سوی دیگر، آسوشیتدپرس نیز در گزارش خود با اشاره به افشای جزئیات بیشتر این پرونده، مدعی شده است که این نخستین اعتراف عمومی دادستان‌های ایالات متحده مبنی بر توقیف حدود ۱ میلیون بشکه نفت از نفتکش «سوئز راجان» توسط آمریکا است.

بر اساس موارد ادعا شده در این گزارش، فعالیت‌های این نفتکش از فوریه ۲۰۲۲ زیر نظر گرفته شده بود و سرانجام طی ماه‌های اخیر به اتهام قاچاق نفت خام ایران، توسط ایالات متحده آمریکا توقیف شد.

در ادامه این موارد ادعایی تاکید شده که نفتکش «سوئز راجان» پس از بارگیری نفت ایران، ماه‌ها در آب‌های دریای جنوبی چین و سواحل سنگاپور توقف داشت و ناگهان به سوی خلیج مکزیک حرکت کرد.

ماجرای توقیف این کشتی و حواشی مرتبط با آن، در حالی مطرح شده و ادعاهایی درباره آن شکل گرفته که ایران و ایالات متحده چند ماهی است که بر سر آزاد‌سازی میلیاردها دلار دارایی ارزی مسدود شده ایران در کره جنوبی، در ازای آزادی پنج زندانی دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی مذاکره می‌کنند؛ مذاکراتی که البته به نتیجه رسیده و هم اکنون مراحل تبادل در حال اجراست.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید