مهم‌ترین خبرهای اقتصادنیوز در 24 ساعت اخیر

خبر مهم مذاکره ایران با آمریکا/ نحوه تعیین قیمت بنزین اعلام شد

کدخبر: ۶۰۰۵۵۹
اقتصادنیوز در گزارشی خبرهای مهم 24 ساعت اخیر را بررسی کرده که در ادامه آن را می خوانید.
خبر مهم مذاکره ایران با آمریکا/ نحوه تعیین قیمت بنزین اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز، با وجود آنکه برخی از کشورها مانند آمریکا تلویحا مرگ برجام را تایید کردند اما درپی توافق اخیر ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان دو کشور و همچنین آزادسازی اموال بلوکه شده ایران، گمانه‌زنی‌ها برای احیای برجام شدت گرفته است.

در همین راستا، روز گذشته خبر مهمی منتشر که حکایت از صدور مجوز مستقیم میان تهران و واشنگتن داشت. در این خبر آمده است: «امواج مدیا به نقل از منابع آگاه خود در تهران ادعا کرده که مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران اجازه ورود به گفت‌وگوهای مستقیم با ایالات متحده را دریافت کرده‌اند. این مسئله می‌تواند نقطه عطفی برای مناقشه بر سر برنامه هسته‌ای ایران باشد.»

همچنین حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه از ابتکار ژاپن برای احیای توافق هسته‌ای خبر داد. او گفت: « ژاپن ابتکاری را برای از سرگیری مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ ارائه داده است.»

قیمت بنزین مشخص شد

از سوی دیگر، نمایندگان مجلس این روزها، به بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه مشغول هستند. بر همین اساس، روز گذشته محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم، اعلام کرد:«به دولت این اجازه داده شد که با توجه به اینکه بعضی‌ها معتقدند این یارانه به خودرو داده می‌شود، اما بعضی‌ها خودرو ندارند و یارانه باید به شخص تخصیص یابد، اعلام کردیم دولت اجازه دارد، یارانه حامل‌های سوخت را به شخص دهد، اما بلافاصله گفتیم که نباید نرخ این بنزین یارانه‌ای تغییر کند و قیمت را ۳۰۰۰ تومان و ۱۵۰۰ تومان قرار دادیم

نمایندگان مجلس ضمن بررسی ماده ۵ گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با حذف شناسنامه مخالفت کردند.

خاتمی ممنوع التصویر است؟

همچنین، روز گذشته نشست خبری مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه برگزار شد. او در این نشست درپاسخ به این سوال که آیا رئیس دولت اصلاحات ممنوع‌التصویر شده است، گفت: «آنچه که من مطلع هستم حوزه رسانه‌ای بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و درباره این سوال باید از معاونت مطبوعاتی زیر نظر این وزارتخانه است، استعلام بگیرید.»

او در ادامه با اشاره به زندانی بودن دو خبرنگار زن گفت: «تبرئه نیلوفر حامدی و الهه محمدی از اتهام همکاری با دولت متخاصم را تکذیب می‌کنیم.»

رئیسی با پوتین گفتگو کرد

در این میان، گفتگوی تلفنی ابراهیم رئیسی با پوتین، دیدار سفرای ایران و کویت در عربستان و ادعای آمریکا علیه ایران از دیگر خبرهای مهم روز گذشته بودند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید