رئیسی: ما در جایگاه مدعی حقوق بشر هستیم

کدخبر: ۶۰۱۶۶۱
رئیس جمهور تاکید کرد: در جنگ روایت‌ها، روایت دقیقِ آگاهی‌بخش و به موقع که ادراک را درست شکل دهد به ویژه در نسل جوان بسیار اهمیت دارد.
رئیسی: ما در جایگاه مدعی حقوق بشر هستیم

به گزارش اقتصادنیوز، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در دیدار با شرکت کنندگان در جشنواره رسانه‌ای خورشید گفت: به ما تاکید شده است که در زندگی باید از پیامبر پیروی کنیم.

عصبانیت اصولگرایان از همسر ابراهیم رئیسی/ خانم علم‌الهدی کپی کاری ممنوع!

وی افزود: انسان‌ها به دنبال الگو هستند و بهترین الگو برای چگونه زیستن، زندگی پیامبر است.

رئیس جمهور تاکید کرد: از جلوه‌های زندگی پیامبر توجه به زن و حقوق زن است تا جایی که خداوند متعال، زنی مانند حضرت زهرا را کوثر و به عنوان جلوه همه خوبی‌ها معرفی می‌کند.

جمیله علم الهدی جنجال به راه انداخت/ عفت مرعشی چگونه باعث آشتی ایران و عربستان شد؟

بنابر گزارش مهر، وی با بیان اینکه توجه به سنت نبوی و آموخته‌های پیامبر یک اصل مهم است، گفت: نقش زنان در انقلاب اسلامی نقش بسیار برجسته‌ای بوده است. در پیروزی انقلاب، در ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان، در دفاع مقدس و در سازندگی و در میادین ورزشی نقشی که ایفا کردند نقش زنان نقش بسیار ارزشمندی است.

دستور فوری رئیسی درباره مولدسازی دارایی‌های دولت

رئیس جمهور ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران معتقد است که استفاده غرب از زنان استفاده ابزاری است اما آنچنان که خداوند برای مردها ظرفیت در نظر گرفته است برای زنان هم این ظرفیت وجود دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: برخلاف جوامع غربی که نگاه ابزاری به زن دارند یا برخی تفکرات واپس‌گرا که معتقدند زن باید در خانه بماند نگاه به جمهوری اسلامی به زن نگاه سوم و مترقی است زیرا زن می‌تواند منشأ آثار بسیاری در جامعه سازی شود.

رئیسی با اشاره به نگاه غربی‌ها به موضوع زن گفت: غربی‌ها زن و حقوق زن را به عنوان یک ابزار برای فشار به کشورهای مستقل مورد استفاده قرار می‌دهند، در حالی که حقیقتاً آنها به دنبال حقوق زن و حقوق بشر نیستند.

وی گفت: امروز ما در جایگاه مدعی حقوق بشر هستیم و غربی‌ها در جایگاه متهم؛ آنها باید پاسخ دهند که چگونه حقوق انسان‌ها را ضایع می‌کنند.

وی ادامه داد: یک طومار بلندی از نقض حقوق زن و انسان‌ها در میان غربی‌ها وجود دارد، از جمله آن ۷۰ سال ظلمی که به فلسطینی‌ها شده است و ۲۰ سال ظلمی که آمریکایی‌ها در افغانستان انجام دادند، به گونه‌ای که ۳۵ هزار کودک معلول در افغانستان وجود دارد.

رئیسی افزود: جز جنگ و خونریزی و ویرانی ثمره‌ای از حضور آمریکایی‌ها در افغانستان وجود ندارد.

رئیس قوه اجرایی کشور بیان داشت: ممکن است شما بگویید که غربی‌ها دارای رسانه‌های فراگیری هستند و صدای بلندی دارند اما ما معتقدیم رسانه‌های مستقل و شما خبرنگاران می‌توانید در روشنگری نقش بسیار مهمی داشته باشید. موضوعی که می‌تواند با هم افزایی و همراهی شما خبرنگاران محقق شود و صداهای بلندی در جهان اتفاق بیفتد لذا شما خودتان را و رسانه‌های مستقل را دست کم نگیرید.

رئیس جمهور ادامه داد: دستگاه‌های خبری غربی و هژمونی رسانه‌های غربی می‌خواهند اینگونه جلوه دهد که آنها درست می‌گویند در حالی که لازم است شما برای آگاهی بخشی و امید آفرینی در جاهای مختلف فعالیت کنید و روایات درست و صحیح اثربخش و روشنگر را به مردم ارائه کنید.

وی تاکید کرد: در جنگ روایت‌ها، روایت دقیقِ آگاهی‌بخش و به موقع که ادراک را درست شکل دهد به ویژه در نسل جوان بسیار اهمیت دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه از بانوی خبرنگار فلسطینی که برای انتشار خبر کشتار و جنایت صهیونیست‌ها در خون خود غلتید حمایت می‌کنیم، گفت: غربی‌ها جلوی چشم جهانیان قرارداد می‌نویسند و آن‌را نقض می‌کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید