آمریکا از قطر تشکر کرد/ بلینکن خواستار آزادی بی قید و شرط همه 200 اسیر در غزه شد

کدخبر: ۶۰۵۰۵۹
وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که بیش از ۲۰۰ اسیر در نوار غزه وجود دارند.
آمریکا از قطر تشکر کرد/ بلینکن خواستار آزادی بی قید و شرط  همه 200 اسیر در غزه شد

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از الجزیره، آنتونی بلینکن در اظهاراتی گفت که بیش از ۲۰۰ اسیر در نوار غزه وجود دارند که همه آنها باید آزاد شوند.

فاجعه در غزه/ اسرائیل نیم میلیون نفر را آواره کرد

او گفت: از کمک‌های قطر برای آزادی دو اسیر آمریکایی نزد جنبش حماس تشکر می‌کنیم و تلاش‌هایمان برای آزادی تمام شهروندان آمریکایی اسیر در غزه ادامه دارد.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: «ما کاملا بر این باوریم که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد و این کار باید در چارچوب قوانین انسانی انجام شود.»

فوری/کشف شواهد جدید از جنایت بیمارستان غزه/ پرتاب موشک از سمت اسرائیل بود

بلینکن مدعی شد: «حماس از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. تمام اسرای موجود در غزه باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت: برای رسیدن کمک‌ها به نوار غزه تلاش می‌کنیم و این امر اولویت ماست. با مصر و اسرائیل تلاش می‌کنیم که کمک‌ها به نوار غزه برسند.

اولین تصاویر از آزادی اسرای آمریکایی در غزه + فیلم

سخنگوی گردان‌های قسام، شاخه نظامی حماس، ساعاتی پیش از آزادی دو اسیر آمریکایی (مادر و دختر) خبر داد. گردان‌های قسام در بیانیه‌ای تاکید کردند که این اقدام در پی تلاش‌های قطر و با انگیزه‌های بشردوستانه انجام شد.

سخنگوی قسام گفت: «این اقدام را انجام دادیم تا به مردم آمریکا و دنیا ثابت کنیم ادعاهای بایدن و دولت فاشیستی او صحت ندارند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید