انتقاد شدید حماس از مواضع تشکیلات خودگردان فلسطین/ مواضع آنها خفت‌بار بود!

کدخبر: ۶۰۶۷۹۶
مقام ارشد حماس با انتقاد از از مواضع تشکیلات خودگردان فلسطین، گفت که از مواضع خفت‌بار آنها حیرت زده شدیم.
انتقاد شدید حماس از مواضع تشکیلات خودگردان فلسطین/ مواضع آنها خفت‌بار بود!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، موسی ابومرزوق از مقامات ارشد حماس امشب در گفت‌و گو با شبکه الجزیره مباشر اظهار داشت: «حماس ارتش اسرائیلی را در پنج ساعت در حومه غزه در هم شکست و جنایت اشغالگران علیه غیرنظامیان نبرد نیست.»

به گفته این مقام حماس، فرماندهان حماس که برای حمله ۷ اکتبر برنامه‌ریزی کرده بودند از در هم شکسته شدن ارتش اسرائیلی ظرف پنج ساعت غافلگیر شدند.

موسی ابومرزوق همچنین تاکید کرد که اگر فرماندهان حماس می‌دانستد که ارتش اسرائیلی در اطراف غزه به این سرعت از هم می‌پاشد، هزاران مبارز را وارد عملیات می‌کردند که تا تل آویو پیش بروند.

ابومرزوق گفت: «ما انتظار بیشتری از حزب الله داشتیم، اما از موضع خفت بار برادران خود در تشکیلات خودگردان حیرت زده شدیم. برخی مقامات تشکیلات خودگردان و برخی کشورهای عربی به صورت محرمانه از غرب می‌خواهند که حماس را از بین ببرد.»

این مقام حماس خطاب به مصر گفت: «شایسته مصر نیست که نظاره‌گر باشد و به درخواست ارسال کمک‌ها به غزه اکتفا کند. انتظار داریم که مصر موضع قاطعی برای وارد کردن کمک‌های انسان دوستانه به غزه در اسرع وقت ممکن اتخاذ کند.»

ابومرزوق همچنین رژیم صهیونیستی را به کارشکنی در روند مبادله اسرا متهم کرد و گفت: «نتانیاهو و دولتش مانع رسیدن به توافق مبادله اسرا هستند.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید