انتقاد سناتورهای آمریکایی از اسرائیل/ به اهدافش نمی‌رسد!

کدخبر: ۶۰۷۶۲۳
سناتور دمکرات سنای آمریکا گفت: به نظر نمی‌رسد که اسرائیلی‌ها بتوانند به هدف خود یعنی پایان دادن به تهدیدات حماس دست یابند.
انتقاد سناتورهای آمریکایی از اسرائیل/  به اهدافش نمی‌رسد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  کریس مورفی سناتور دمکرات ایالت کنتیکت در سنای آمریکا افزود: دوستان اسرائیلی بدانند روشی که در پیش گرفتند، موجب آسیب زدن به غیرنظامیان در سطح غیرقابل قبولی شده است. وی در پایان از اسرائیل خواست در روشی که در پیش گرفته بازنگری کند.

یکی دیگر از سناتورهای دموکرات ایالت ایلینوی آمریکا نیز ساعاتی پیش خواستار آتش‌بس در غزه شد اما گفت که این آتش‌بس باید سرآغاز آزادی همه اسرا باشد.

وی پنجشنبه شب در پاسخ به این پرسش شبکه سی.ان.ان که آیا زمان آتش‌بس در غزه فرا رسیده است، گفت: من اینطور فکر می‌کنم. وی افزود: آزادی فوری کسانی که ربوده شده‌اند باید بخشی از آن باشد. این امر باید سرآغاز آتش‌بس باشد.

این سناتور دموکرات گفت: باید برای ایجاد گفت‌وگو میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تلاش شود. بگذارید صریح باشیم: این موضوع دهه‌هاست که جریان دارد. منطق آن از آغاز هر چه بوده باشد اکنون به یک مرحله غیرقابل تحمل رسیده است. ما به راه حلی در خاورمیانه نیاز داریم که باید امیدهایی برای آینده داشته باشد.

دوربین نخستین سناتور آمریکایی است که خواستار آتش‌بس در غزه و اظهارات او با سخنان مقام‌های آمریکایی که صرفا بر «وقفه» تاکید کرده‌اند، تفاوت دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید