گزارش راشاتودی از یک تراژدی مرگبار

حمله بی‌امان اسرائیل به غزه / قدرت انفجار بیشتر از حمله هسته ای هیروشیما است

کدخبر: ۶۱۳۴۰۳
اقتصاد نیوز: خبرنگار راشا تودی در گزارشی از شدت و حمله بی‌امان اسرائیل علیه غزه می‌گوید که قدرت انفجاری که به مراتب از حمله هسته‌ای در هیروشیما و حملات آمریکا به افغانستان و عراق نیز سهمگین‌تر بوده است.
 حمله بی‌امان اسرائیل به غزه / قدرت انفجار بیشتر از حمله هسته ای هیروشیما است

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، سازمان ملل متحد پیشتر خسارات وارد شده به فلسطینی‌ها را به عنوان «تاریک‌ترین فصل در تاریخ فلسطین» توصیف کرده است.

این سازمان در گزارش تازه خود می‌نویسد، قدرت انفجاری ترکیبی که توسط ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) در غزه به کار گرفته شده، از بمب اتمی پرتاب‌شده آمریکا بر هیروشیما بیشتر است. همچنین تلفات فلسطینی‌ها در حال حاضر بیشتر از چند سال حملات آمریکا به افغانستان و عراق می‌باشد.

«استیو سوئینی» گزارشگر تلویزیون راشا تودی با استناد بر تصاویر ماهواره‌ای گفت: بیش از ۲۰۰ هزار منزل عمدتا در شمال نوار غزه تخریب شده است و این فقط نوک کوه یخ است. همچنین ۲۵ هزار تن مواد منفجره از تاریخ هفتم اکتبر بر شهر غزه ریخته شده است و این درحالیست که ۱۵ هزار تن مواد منفجره بر هیروشیما در سال ۱۹۴۵ فرود آمده بود.

عضو دفتر سیاسی حماس: آمریکا شریک جنایات اسرائیل در غزه است

وی افزود: ایالات متحده در بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، حدود ۱۵ هزار بمب در افغانستان منفجر کرد، درحالیکه اسرائیل بمب‌های بیشتری را در غزه طی فقط یک ماه منفجر کرده است. علاوه بر این، طی سال‌های ۲۰۱۶ الی ۲۰۲۰، تعداد کشته شده‌ها در افغانستان ۲۱۲۲ نفر از جمله ۷۸۵ کودک ثبت شده اما در غزه صرفا بین ما اکتبر و نوامبر ۲۰۲۳، بیش از ۵۳۰۰ کودک فلسطینی توسط اسرائیل کشته شده‌اند.

بامداد جمعه آتش‌بس موقت بین جنبش حماس و اشغالگران با میانجیگری قطر و مصر پایان یافت؛ آتش‌بسی که به مدت هفت روز ادامه یافت و طی آن اسرا و بازداشت‌شدگانی مبادله شدند و کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شد.

بلافاصله پس از پایان آتش‌بس، اشغالگران جنگ خود را با غزه از صبح جمعه آغاز کردند و از صبح مناطق مختلفی را در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه هدف قرار دادند و ده‌ها تن را شهید کرده و صدها تن زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته‌ است که به گفته مقامات فلسطینی و منابع سازمان ملل، علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه، زیرساخت‌های بسیاری را تخریب کرده و هزاران شهید غیرنظامی که بیشتر آن‌ها کودکان و زنان هستند، بر جای گذاشته ‌است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید