شورای همکاری خلیج فارس از ناتو چه درخواستی کرد ؟

کدخبر: ۶۱۵۶۳۰
​ اقتصادنیوز :دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بر لزوم فشار بر اسرائیل برای توقف کشتار غیرنظامیان بی‌گناه در نوار غزه تاکید کرد.
 شورای همکاری خلیج فارس از ناتو چه درخواستی کرد ؟

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جاسم البدیوی، دبیر شورای همکاری خلیج فارس روز سه‌شنبه از ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد تا جنگی را که در غزه به راه انداخته‌است، متوقف کند.

در حالی که در بیانیه شورای همکاری خلیج فارس آمده‌است که این امر طی تماس تلفنی بین البدیوی و استولتنبرگ مطرح شده‌است، استولتنبرگ در توئیتی در پلتفرم «X» اعلام کرد که با البدیوی در ریاض، پایتخت عربستان سعودی دیدار کرده‌است.

خبر مرتبط
بازگشایی گذرگاه‌های عضو جدید ناتو با روسیه/ مسکو از هلسینکی انتقام گرفت!

اقتصادنیوز: نخست وزیر فنلاند اعلام کرد: هلسینکی قصد دارد تنها ۲ گذرگاه مرزی با روسیه را بازگشایی کند.

بر اساس این بیانیه، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از استولتنبرگ خواسته بر رژیم اشغالگر برای توقف کشتار غیرنظامیان بی‌گناه در نوار غزه، آتش‌بس فوری و لزوم اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه و امدادی برای نجات مردم فلسطین فشار بیاورد.

طبق این بیانیه، دو طرف آخرین تحولات نوار غزه و راه‌های تقویت روابط و همکاری‌های دوجانبه میان شورا و ناتو را بررسی کردند.

البدیوی خاطرنشان کرد: تجاوزات خطرناک اسرائیل علیه مردم فلسطین در نوار غزه، پیامدهای جدی بزرگی بر امنیت منطقه دارد.

استولتنبرگ نیز در توئیت خود در پلتفرم ایکس خاطرنشان کرد که این اولین بار است که دبیرکل ناتو از عربستان سعودی بازدید می‌کند.

وی اشاره کرد: «مفتخرم که با البدیوی صحبت می‌کنم.» او افزود: گفت‌وگو با شرکا برای ناتو بسیار مهم است و ما برای روابط خود با شورای همکاری خلیج فارس ارزش قائل هستیم.

بر اساس بیانیه ناتو، استولتنبرگ روز سه شنبه سفر دو روزه خود به ریاض را آغاز و در این سفر با خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان و دیگر مقامات بلندپایه دیدار خواهد کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید