انتقاد تند مادورو از رئیس جمهور آرژانتین

کدخبر: ۶۱۹۵۶۰
اقتصادنیوز : رئیس‌جمهور ونزوئلا، تصمیم همتای آرژانتینی خود درخصوص رد عضویت در گروه بریکس را به باد انتقاد گرفت و آن را حماقت رئیس‌جمهور آرژانتین دانست.
 انتقاد تند مادورو از رئیس جمهور آرژانتین

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مصاحبه با روزنامه فرانسوی لوموند بیان کرد: «خاویر میلی» رئیس‌جمهوری آرژانتین با تصمیمش درخصوص رد عضویت در گروه بریکس، اقدامی علیه آرژانتینی‌ها انجام می‌دهد. این یکی از مضحک‌ترین و احمقانه‌ترین‌ کارهایی است که او علیه آرژانتینی‌ها انجام می‌دهد.

وی در این مصاحبه تاکید کرد: چنین تصمیمی، آرژانتین را به قرن نوزدهم برمی‌گرداند.

خبر مرتبط
اقدام علیه انگلیس/ مادورو فرمان جنگی داد

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز پنجشنبه اعلام کرد به نیروهای مسلح این کشور دستور داده در واکنش به استقرار ناو انگلیس در سواحل گویان، اتخاذ «اقدامات دفاعی» را آغاز کنند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا هم‌چنین خاطرنشان کرد: امیدوارم که در نشست بعدی در روسیه، ونزوئلا به عنوان عضوی ثابت به گروه بریکس پلاس ملحق شود.

خبر مرتبط
جمله عجیب رئیسی به مادورو که مترجم را به دردسر انداخت! + فیلم

ویدئویی از تعارف سیدابراهیم رئیسی به رئیس‌جمهوری ونزوئلا در زمان خداحافظی با مادورو منتشر شده که مترجم می‌ماند چطور آن را ترجمه کند!

گروه بریکس که متشکل از بزرگ‌ترین اقتصادهای درحال‌توسعه جهان - یعنی چین، هند، روسیه، برزیل و آفریقای جنوبی - است، نشست امسال خود را در اوایل شهریور در آفریقای جنوبی برگزار کرد. در این نشست، از عربستان، امارات، ایران، اتیوپی، مصر و آرژانتین دعوت شد تا به عضویت این گروه درآیند.

سرانجام قرار بر این شد که از اول ژانویه ۲۰۲۴ (۱۱ دی) عربستان سعودی، ایران، امارات متحده عربی، آرژانتین، مصر و اتیوپی به صورت رسمی به گروه بریکس بپیوندند؛ اما «خاویر میلی» رئیس‌جمهوری جدید آرژانتین روز جمعه در نامه‌ای به روسای جمهور روسیه و چین به صورت رسمی اعلام کرد که قصد عضویت در گروه بریکس را ندارد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۰ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید