دوئل مرگبار بین 2 گروه در مترونیویورک

کدخبر: ۶۲۸۰۴۱
اقتصادنیوز : مقامات آمریکا اعلام کردند که در پی وقوع یک تیراندازی در متروی نیویورک دست‌کم یک نفر کشته و پنج نفر دیگر نیز زخمی شدند.
دوئل مرگبار بین 2 گروه در مترونیویورک

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، در پی وقوع تیراندازی در متروی نیویورک، دست‌کم یک نفر کشته و ۵ تن دیگر نیز زخمی شدند.

مایکل کمپر، از مقام‌های پلیس نیویورک با تأیید این تیراندازی و مرگ یک نفر اعلام کرد که ظاهراً این حادثه یک تیراندازی تصادفی بوده و ما معتقدیم که این تیراندازی در پی نزاع میان دو گروه در مترو رخ داده است.

خبر مرتبط
تیراندازی مرگبار در دفتر یک شرکت کشتیرانی / ۳ نفر کشته شدند

اقتصادنیوز: در تیراندازی در دفتر یک شرکت کشتیرانی در نزدیکی آتن یونان، سه نفر جان خود را از دست دادند.

اوایل دی‌ماه داده‌های «آرشیو خشونت با اسلحه» اعلام کرد در سال ۲۰۲۳ تاکنون بیش از ۴۲ هزار نفر در آمریکا بر اثر خشونت‌ها و درگیری‌های مسلحانه و استفاده از اسلحه کشته شده‌اند.

براساس گزارش وب‌سایت آرشیو خشونت با اسلحه که دیروز سه‌شنبه منتشر شده، بیشتر این مرگ‌ها یعنی ۲۳ هزار و ۷۶۰ نفر در نتیجه خودکشی با اسلحه رخ داده است و ۱۸ هزار و ۵۰۷ نفر نیز بر اثر تیراندازی‌های غیرعمد، قتل و دفاع از خود کشته شده‌اند.

آمارهای این گزارش همچنین نشان می‌دهد که در سال جاری میلادی ۶۵۰ تیراندازی جمعی، ۴۰ قتل دسته‌جمعی، ۱۱۶۱ مورد استفاده از اسلحه هنگام دفاع از خود و ۱۵۴۳ تیراندازی غیرعمدی در ایالت‌های مختلف آمریکا رخ داده است.

در این تیراندازی‌ها بیش از ۱۶۰۰ کودک و نوجوان بین سن‌های ۰ تا ۱۷ سال در خشونت‌ها و درگیری‌های مسلحانه کشته شدند و ۴۴۴۴ کودک دیگر نیز مجروح شدند.

آن‌گونه که در این گزارش آمده همچنین دست‌کم ۴۶ مأمور اجرای قانون نیز در درگیری‌های مسلحانه در مناطق مختلف آمریکا کشته شدند و ۱۴۱۲ مظنون نیز با شلیک مسلحانه نیروهای پلیس کشته شدند.

وب‌سایت آرشیون خشونت با اسلحه اعلام کرده که داده‌ها و آمارهای خود را از طریق نیروهای اجرای قانون، رسانه‌ها، و منابع دولتی و رسمی جمع‌آوری کرده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید