اعتراضات گسترده در خیابان‌های آرژآنتین/ هشدار درباره افزایش بحران‌های اقتصادی

کدخبر: ۶۳۰۳۷۰
هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند.
اعتراضات گسترده در خیابان‌های آرژآنتین/ هشدار درباره افزایش بحران‌های اقتصادی

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و تظاهرات کردند. با این حال تورم سالانه هنوز به ۲۵۴ درصد افزایش یافته، قیمت بلیت اتوبوس‌ها بیش از سه برابر شده و دولت کمک‌های اساسی دولت قبلی به آشپزخانه‌هایی که برای فقرا غذا تهیه می‌کنند را متوقف کرده، در صورتی که تعداد فقرا و نیازمندانی که برای تنها وعده روزانه خود محتاج به این آشپزخانه‌ها هستند همچنان رو به افزایش است.

الخاندرو گراماجو از اعضای اتحادیه کارگران اقتصادی مردمی (UTEP) آرژانتین به خبرگزاری فرانسه، گفت: در دو ماهی که دولت میلی بر سر کار آمده، وضعیتی بسیار بحرانی برای فقرا ایجاد کرده است.

۳۸ هزار سوپ‌پزخانه (مکانی برای تهیه غذا برای فقرا) که روزانه یک بشقاب غذای داغ را برای نیازمندان فراهم می‌کنند، آخرین دسته از آذوقه‌های دولتی خود را در نوامبر ۲۰۲۳ پیش از بر سر کار آمدن دولت میلی دریافت کرده‌اند.

دولت میلی اعلام کرده است که قصد دارد نیازهای هر یک از سوپ‌پزخانه‌ها را حسابرسی کند و سیستمی از کمک‌های مستقیم را با هدف حذف واسطه‌هایی مانند جنبش‌های اجتماعی که وی از آنها به عنوان «مدیران فقر» یاد می‌کند، راه‌اندازی کند. میلی که در موجی از خشم نسبت به افول آرژانتین انتخاب شد، به مردم این کشور هشدار داد که بحران اقتصادی قبل از اینکه بهتر شود، بدتر خواهد شد.

در حال حاضر در آرژانتین تنش‌های اجتماعی در حال افزایش است، رانندگان قطار و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در این هفته و معلمان نیز به دلیل کمبود حداقل امکانات آموزشی در هفته آینده دست به اعتصاب خواهند زد اما با این حال دولت میلی از طرف صندوق بین‌المللی پول (که ۴۴ میلیارد دلار به آن بدهکار است) به دلیل اقدامات جسورانه خود برای بازگرداندن ثبات اقتصاد کلان به آرژانتین مورد ستایش قرار گرفته است.

هم اکنون میلی رئیس جمهور آرژانتین اعلام کرده که تورم ماهانه در حال کنترل است و تا نیمه دوم سال تک رقمی خواهد شد اما معلوم نیست که مردم این کشور تا کجا سیاست‌های اقتصادی سختگیرانه دولت وی را تاب بیاورند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید