بازداشت 7 نفر به اتهام فروش اطلاعات به موساد در ترکیه

کدخبر: ۶۳۲۵۷۶
اقتصادنیوز : ماموران سازمان اطلاعات و اداره پلیس ترکیه هفت نفر را به ظن فروش اطلاعات به سرویس جاسوسی موساد اسرائیل دستگیر کردند.
بازداشت 7 نفر به اتهام فروش اطلاعات به موساد در ترکیه

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ماموران سازمان اطلاعات ترکیه «میت» و پلیس استانبول طی یک عملیات مشترک این هفت نفر را بازداشت کردند.

بر این اساس، یکی از این افراد حمزه تورهان آیبرک، کارمند سابق و از چهره‌های تلویزیونی بوده‌است. او با جاسوس موساد با نام سازمانی «ویکتوریا» ارتباط داشته‌است.

بر این اساس، آیبرک به عنوان کارآگاه ویژه به ازای دریافت پول برای موساد تامین اطلاعات می‌کرده‌است.

خبر مرتبط
پشت پرده نزدیکی مصر و ترکیه/ اردوغان به دنبال چیست؟

اقتصادنیوز: توافق اخیر در قاهره بین رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، باید به عنوان دستاورد دیپلماتیک مهم در نظر گرفته شود.

طبق گزارش آناتولی، آیبرک گروهی با حضور کارمندان دولتی در این زمینه تشکیل داده و این افراد به دستور وی در مورد افراد و شرکت‌هایی که از کشورهای خاورمیانه در ترکیه فعالیت می‌کنند، اطلاعات جمع‌آوری می‌کردند.

آیبرک در سال ۲۰۱۹ در مورد فعالیت‌های خود از سوی موساد در بلگراد صربستان دوره دیده و نخست در کارهای ساده این سازمان جاسوسی از وی استفاده شده‌است.

وی از طریق پیام رسان‌های ویژه و مخفی پیام‌هایش را ارسال و مبالغ را از طریق رمز ارزها دریافت کرده‌است.

او در کنار درز اطلاعات دست به اقدامانی نظیر تهدید و تعقیب زده و موقعیت افراد مورد هدف را از طریق فرستنده‌های ویژه به موساد ارسال کرده‌است.

آیبرک ضمن تهدید این افراد برای آن‌ها از طریق‌های مختلف مزاحمت ایجاد می‌کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید