سنگ تمام هلند برای اوکراین/ اختصاص بودجه 350 میلیون یوروریی برای مهمات اف-۱۶

کدخبر: ۶۳۶۰۷۸
اقتصادنیوز: وزارت دفاع هلند طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که یک بودجه ۳۵۰ میلیون یورویی برای خرید مهمات جنگنده‌های اف-۱۶ و موشک های هوا به زمین به اوکراین اختصاص داده است.
سنگ تمام هلند برای اوکراین/ اختصاص بودجه 350 میلیون یوروریی برای مهمات اف-۱۶

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کاجسا اولونگرن وزیر دفاع هلند روز چهارشنبه اعلام کرد که کشورش طبق تعهد از پیش تعیین شده برای حمایت از اوکراین، ۱۶۴ میلیون دلار مهمات برای جنگنده‌های چند منظوره اف۱۶ فایتینگ فالکون در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد.

او گفت که هلند مبالغ دیگری نیز برای تامین موشک‌های هدایت شوند هوا به زمین اختصاص داده است که در مجموع به ۳۵۰ میلیون یورو می‌رسد.

کشور هلند تاکنون ۲ میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده است که سهم قابل توجهی از آن به خرید مهمات و هواپیماهای بدون سرنشین اختصاص یافته است.

پیش از این دانمارک نیز اعلام کرده بود که جنگنده‌های اف-۱۶ خود را به اوکراین ارسال می‌کند.

خبر مرتبط
هشدار هلند درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح

وزیر خارجه هلند در پیامی خواستار خودداری اسرائیل در انجام حمله احتمالی به شهر رفح شد.

دانمارک و هلند هر کدام متعهد شدند که هواپیماهای اف-۱۶ موجود در نیروی هوایی خود را در اختیار اوکراین قرار دهند. آمریکا ارسال این جنگنده‌ها را تایید کرده و متعهد شد مشاوره‌های آموزشی و فنی لازم را در اختیار اوکراین قرار دهد.

خبر مرتبط
پیام هلند به اسرائیل/ از حمله به رفح خودداری کنید

اسلوت جمعه شب در شبکه ایکس نوشت: گزارش‌ها درباره آمادگی اسرائیل برای حمله نظامی گسترده به رفح نگران‌کننده است. هلند درخواست خود را برای خودداری اسرائیل از انجام این حمله نظامی که به فاجعه انسانی بزرگتر منجر می‌شود، قاطعانه تکرار می‌کند.

وزارت دفاع هلند گفته است انتظار دارد تحویل اولین گروه از جنگنده‌های اف-۱۶ تابستان امسال صورت گیرد.

نیویورک تایمز اوایل این ماه گزارش داد که روند آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با جنگنده‌های اف۱۶- سرعت خوبی گرفته است با این حال این پیشرفت کندتر از آن چیزی است که کی‌یف یا متحدانش انتظار داشتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید