صدراعظم آلمان مطرح کرد:

تهدید احزاب در آستانه انتخابات پارلمان اروپا

کدخبر: ۶۳۸۹۳۶
اقتصادنیوز: صدراعظم آلمان هشدار داد، تهدید پوپولیست های راست افراطی در آستانه انتخابات پارلمان اروپا در ماه ژوئن (خرداد) افزایش یافته است.
تهدید احزاب در آستانه انتخابات پارلمان اروپا

به گزاشراقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت، اولاف شولتس در گردهمایی احزاب چپ میانه گفت: پوپولیست های راست گرا کارزارهای انتخاباتی را علیه اروپای متحد مدیریت می کنند.

شولتس برای شرکت در کنفراس حزب سوسیالیست های اروپا بوداپست پایتخت رومانی بسر می برد. این حزب بخشی از گروه سوسیالیست ها و دموکرات ها به عنوان دومین حزب بزرگ پارلمان اروپا است.

صدراعظم آلمان در این کنفرانس که در ساختمان پارلمان رومانی برگزار شد، افزود: پوپولیست های راست گرا آماده تخریب آنچه هستند که ما برای کودکان خود ساخته ایم و تلاش می کنند احساسات را علیه پناهجویان و اقلیت ها برانگیزند.

شولتس اظهار داشت: اتحادیه اروپای مرفه که می تواند «از عهده انجام امور بر آید» بهترین پاسخ به پوپولیسم و نیروهای خودکامه است.

وی همچنین نسبت به ادامه حمایت از اوکراین متعهد شد و ادعا کرد چنین حمایتی «کلید برقراری دوباره صلح در اروپا است».

خبر مرتبط
هشدار جدی شولتس درباره تبعات حمله گسترده اسرائیل به رفح

اقتصادنیوز: صدر اعظم آلمان درباره تبعات انسانی حمله رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب غزه هشدار داد.

رای دهندگان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در روزهای ۹-۶ ژوئن (۲۰-۱۷ خرداد) برای شرکت در انتخابات پارلمان اروپا پای صندوق های رای می روند.

نظرسنجی ها حاکی از تغییر قابل توجه به سمت راست گراها در این انتخابات است و احتمال می رود گروه راست افراطی هویت و دموکراسی کرسی های کافی را برای تبدیل شدن به سومین گروه بزرگ در مجلس قانونگذاری اروپا به دست خواهد آورد که عمدتاً به ضرر سبزها و حزب میانه رو تجدید اروپا خواهد بود.

خبر مرتبط
سفر شولتس به فلسطین اشغالی در میانه تشدید بحران انسانی در غزه

اقتصادنیوز: صدر اعظم آلمان در میانه تشدید بحرانی انسانی در نوار غزه، به سرزمین های اشغالی سفر می‌کند.

صدر اعظم آلمان ریاست ائتلافی متشکل از سه حزب را برعهده دارد که محبوبیت چندانی ندارند. نظرسنجی های ملی جدید نیز نشان می دهد که حزب چپ میانه او بسیار عقب تر از اپوزیسیون اصلی راست میانه در آلمان و در بهترین حالت تقریبا هم سطح با حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان است.

ایراتکس گارسیا پرز (Iratxe Garcia Perez) رئیس سوسیالیست دموکرات ها نیز در این کنفرانس به موضوع افزایش حضور احزاب پوپولیسم در انتخابات ژوئن پرداخت و گفت این احزاب «صرفا تهدیدی برای پروژه اروپایی ما هستند.»

این کنفرانس بعد از نشست ماه گذشته حزب مردم به عنوان حزب راست میانه اروپا در بخارست برگزار شد که نمایندگان حاضر در آن از تلاش اورسلا فون در لاین برای یک دوره پنج ساله دیگر ریاست کمیسیون اروپا حمایت کردند.

نیکلاس اشمیت کمیسیر امور مشاغل و حقوق اجتماعی نیز به عنوان نامزد پیشتاز سوسیالیست دموکرات ها برای کسب این کرسی عالی در بروکسل انتخاب شد. رئیس بعدی کمیسیون اروپا به تایید همه اعضای اتحادیه اروپا نیاز دارند. تقریبا نیمی از ۲۷ رهبر عضو این اتحادیه اعضای حزب مردم اروپا هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید