روز جهانی کارگر و برخورد شدید پلیس با حامیان فلسطین + فیلم

کدخبر: ۶۴۴۱۳۳
اقتصادنیوز: تظاهرکنندگانِ فرانسوی معترض به جنگ غزه امروز (چهارشنبه) در راهپیمایی یکم می (روز جهانی کارگر) شرکت کردند؛ تظاهراتی که با سرکوب پلیس این کشور مواجه شده است و علاوه بر دستگیری‌های گسترده، افسران پلیس از گاز اشک‌آور استفاده کردند.
روز جهانی کارگر و برخورد شدید پلیس با حامیان فلسطین + فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تظاهرکنندگان فرانسوی امروز در روز جهانی کارگر علاوه‌بر اعتراض به گرانی قیمت‌ها، خواستار پایان یافتن جنگ در غزه شدند.

این تظاهرات که با سرکوب پلیس فرانسه در شهرهای پاریس و لیون همراه بود، تاکنون منجربه دستگیری بیش از ۳۰ نفر در این ۲ شهر شده است.

خبر مرتبط
فرانسه هم به خیزش دانشجویان آمریکایی پیوست+ عکس

اقتصادنیوز: در دانشگاه «سیانس پو» پاریس، فعالانی و دانشجویان که کشتارهای مداوم رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم می‌کنند، دستان خود را به نشانه ادامه ریختن خون غیرنظامیان فلسطینی در زیر چشم جهانیان، به رنگ قرمز آغشته کردند.

پلیس فرانسه همچنین روز گذشته (سه‌شنبه) با تجمع دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه سوربن نیز برخورد کرده بود.

تظاهرات روز جهانی کارگر هرساله در تاریخ یکم می (۱۲ اردیبهشت) در اعتراض به سیاست‌های سرمایه‌داری در فرانسه و برخی کشورهای دیگر برگزار می‌شود.

خبر مرتبط
وزیر خارجه فرانسه راهی فلسطین اشغالی می‌شود

اقتصادنیوز: بنابر اعلام رسانه‌های اسرائیلی، وزیر خارجه فرانسه روز سه‌شنبه به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

امسال در پی جنگ خونین غزه که منجر به شهادت افزون‌بر ۳۴ هزار فلسطینی شده و همچنین در آستانه مسابقات المپیک پاریس، تظاهرکنندگان مخالفت خود را با جنگ غزه و این رویداد ورزشی ابراز کردند.

تجمع‌های صلح‌آمیز و گسترده دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های سراسر جهان ازجمله آمریکا نیز با مداخله پلیس و دستگیری صدها دانشجو همراه بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید