سیستان و بلوچستان 4 تکه می‌شود؟/ واکنش وزیر کشور به تقسیم یک استان

کدخبر: ۶۴۷۴۸۲
اقتصادنیوز: وزیر کشور گفت: استان سیستان و بلوچستان استان بزرگی است و شاید اداره استان به این بزرگی به تقسیمات بیشتری نیاز داشته باشد.
سیستان و بلوچستان 4 تکه می‌شود؟/ واکنش وزیر کشور به تقسیم یک استان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، احمد وحیدی درباره در دستور کار قرار گرفتن گزارش کمیسیون داخلی کشور و شوراها درباره طرح تفکیک استان سیستان و بلوچستان به ۴ استان، اظهار کرد: موضوع قدیمی است و در دوران مختلف هم مطالبه شده است و الان در وزارت کشور در حال بررسی است و طرحی هم در مجلس است که اگر مجلس آن را تصویب کند، براساس آن عمل می‌کنیم.

استان سیستان و بلوچستان استان بسیار وسیعی است که منابع بسیار گسترده دارد و اول تا آخر استان شاید بیشتر از هزار کیلومتر فاصله باشد و اداره استان به این بزرگی شاید به تقسیمات بیشتر نیاز داشته باشد که بررسی‌های کارشناسی در وزارت کشور در حال انجام است و اگر به نتیجه برسیم مراحل بعدی آن در دولت ادامه می یابد و اگر هم مجلس طرحی را تصویب کرد، آن را اجرا می کنیم.

خبر مرتبط
کمبود آب سیستان و بلوچستان تا چه زمانی رفع شد؟

اقتصادنیوز: سخنگوی صنعت آب کشور گفت: با منابع آب ذخیره شده از فعالیت سامانه‌های بارشی، کمبود آب مناطق تحت پوشش شبکه انتقال آب سدها اعم از شرب و کشاورزی در سیستان و بلوچستان به مدت چهار سال رفع شد.

خبر مرتبط
روایت رنج سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان/ این روستاها راه رفت‌وآمد ندارند

سازمان هواشناسی در هشدار جدیدی از «احتمال جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی و خسارت به محصولات زراعی و باغی» در استان سیستان و بلوچستان در روز پنجشنبه 13 اردیبهشت خبر داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی