گزارش «اقتصادنیوز» از بازار طلا و سکه؛

پالس مثبت قیمت طلا به بازار سکه/ پیروز طناب‌کشی سکه‌بازان و بازارساز کیست؟/ پیش بینی قیمت سکه امروز شنبه ۱۱ فروردین‌۱۴۰۳

کدخبر: ۶۳۷۳۱۱
اقتصادنیوز: قیمت طلای جهانی در چند روز اخیر رشد قابل توجهی را ثبت کرده و همین امر عده ای از سکه بازان را نسبت به احتمال نوسانی شدن بازار سکه در اولین روز هفته امیدوار کرده است. با این حال برخی دیگر نظر متفاوتی دارند.
پالس مثبت قیمت طلا به بازار سکه/ پیروز طناب‌کشی سکه‌بازان و بازارساز کیست؟/ پیش بینی قیمت سکه امروز شنبه ۱۱ فروردین‌۱۴۰۳

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه امامی در  معاملات نقدی روز پنجشنبه گذشته، بر اساس آنچه وبسایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده، با قیمت ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

اما در روز جمعه، به دنبال نوسانات بازار جهانی طلا، برخی از فعالان بازار نسبت به احتمال صعود قیمت سکه‌ در روز‌ شنبه امیدوار شدند.

آنچه آنان را به حرکت صعودی قیمت امیدوار کرده، مسیر قیمتی طلای جهانی است؛ روندی صعودی که روز پنجشنبه با افزایش ۱۵ دلاری، روز گذشته با افزایش ۲۵ دلاری و امروز شنبه با افزایش ۱۲ دلاری قیمت طلای جهانی به ثبت رسید. روندی که نشان می‌دهد امروز شنبه قیمت طلای جهانی بر روی ۲۰۳۲ دلار قرار گرفته است.

با این حال، با وجود امیدواری برخی به سیگنال افزایشی اونس به قیمت سکه، برخی دیگر از سکه بازان بر این باورند که احتمالا نوسانات چند روز اخیر  پای بازارساز را به مداخله باز کرده و  تلاش برای ممانعت از صعود قیمت سکه نیز محتمل است.

با این همه، تکنیکالیست ها معتقدند در حال حاضر جناح افزایشی بازار برای رسیدن سکه به محدوده ۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تلاش خواهد کرد و در مقابل، جناح کاهشی‌ به دنبال عقب نشینی سکه به سمت کف کانال ۳۹ میلیون تومان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید