گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه؛

قیمت سکه بر سر دو راهی/ طلا لیدر بازار می‌شود؟/پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

کدخبر: ۶۴۰۶۸۲
اقتصادنیوز: همچنان تنش در خاورمیانه مهمترین محوری است که معامله‌گران طلا و سکه به آن اشاره دارند؛ موضوعی که پس از پاسخ تلافی‌جویانه سپاه پررنگ‌تر شد و حالا معامله‌گران بازار طلا و سکه و ارز، بر احتمالات موجود سیاسی در منطقه اشاره دارند. سیگنال این رخداد مهم روز گذشته معاملات را کاهشی کرد اما پیش‌بینی معامله‌گران برای بازار امروز چیست؟
قیمت سکه بر سر دو راهی/ طلا لیدر بازار می‌شود؟/پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش اقتصادنیوز، افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و چشم‌انداز نامشخص آن، فضا را برای گمانه‌زنی‌های مختلف معامله‌گران مهیا کرده است.

تعدد این گمانه‌های قیمتی آنچنان است که رسانه‌های نزدیک به نهادهای دولتی، یک سر این طیف از پیش‌بینی‌ها را سودجویی برخی معامله‌گران تلقی می‌کنند. 

  آنطور که در برخی از این خبرگزاری‌ها آمده، تاثیر اقدامات سودجویان روز یکشنبه پس از دفاع مشروع ایران در برابر تجاوز اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران بیشتر شد و نرخ دلار در نزدیکی کانال ۷۰هزار تومانی فعالیت خود را آغاز کرد اما مدت زمان زیادی طول نکشید  که تب هیجانی بازار فروکش کرد و قیمت ها پایین آمد.

معامله‌گران نیز آرام گرفتن بازار در روز گذشته را تایید می‌کنند و قیمت سکه اعلام شده در سایت اتحادیه طلا و ارز نیز موید همین روند است. بنابر اعلام رسانه‌های رسمی نزدیک به نهادهای دولتی، دلار روز گذشته در حدود ۶۶ هزار تومان نرخ گذاری شد و همچنین سایت اتحادیه طلا و جواهر نیز قیمت سکه امامی را در پایان ساعت کاری بازار، ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد؛ رقمی که نسبت به روز شنبه از کاهش قیمت‌ها حکایت داشت.

با این همه امروز هم کماکان موضوع تنش ایران و اسرائیل بر بازار سایه انداخته و مهمترین موضوع مورد اشاره معامله‌گران است.

در بازار امروز، عده ای از تحلیلگران معتقدند درصورتی که اسرائیل اقدام متجاوزانه دیگری انجام ندهد، عملیات دفاع ایران پایان یافته و سطح تنش به پیش از ۱۳ فروردین ماه بازگشته است.

 برداشت این دسته از معامله‌گران برآمده از تحلیل گروهی تحلیلگران داخلی و خارجی است که معتقدند احتمال تداوم زنجیره واکنش نظامی از سوی اسرائیل کاهش یافته؛ سناریویی که مقامات ارشد ایران نیز بر آن تاکید دارند و روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز هم درباره آن نوشته است: «اسرائیل گزینه حمله تلافی‌جویانه به ایران را کنار گذاشت.»

در مجموع سکه بازان پیش‌بینی می‌کنند در صورتی که ریسک سیاسی کاهش یابد و سیگنال منفی به بازار نرسد، تداوم عقب نشینی قیمت سکه محتمل است.

با این حال برخی دیگر فارغ از ریسک‌های سیاسی، به بازار جهانی طلا چشم دوخته‌اند و پیش بینی می کنند که طلای جهانی امروز بازار سکه را نوسانی خواهد کرد.

بر این اساس، به باور معامله‌گران، در صورت رخ دادن سناریوی نخست، قیمت سکه ممکن است به سمت کف کانال ۴۴ میلیون تومان و چه بسا کانال ۴۳ میلیون تومان عقب نشینی کند.از سوی دیگر سکه در حال حاضر مرز ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد که برای رسیدن به آن تلاش خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید