ایرانی ها توسط خارجی ها بیمه می شوند

کدخبر: ۱۰۱۲۹۵
معاون بیمه مرکزی ایران از آغاز همکاری مجدد بیمه های ایرانی و خارجی پس از توافقات ژنو خبر داد.
ایرانی ها توسط خارجی ها بیمه می شوند

به گزارش «اقتصادنیوز» در حالی که تا پیش از این به دلیل محدودیت‌های خارجی همکاری‌های ایران با شرکت‌های بیمه‌ای کشورهای دیگر به حداقل رسیده بود مقامات ایران خبر داده‌اند که این همکاری‌ها افزایش خواهد یافت.

در سال‌های اخیر در کنار کاهش همکاری‌های بیمه‌ای ایران با کشورهای دیگر کشتی‌های ایرانی نیز در موضوع بیمه خود با مسائلی مواجه شده بودند که در چند وقت اخیر اعلام شده همراه با کاهش تحریم‌های ایرانی بخشی از این مساله نیز حل خواهد شد.

در همین شرایط معاون بیمه مرکزی ایران از آغاز همکاری مجدد بیمه‌های ایرانی و خارجی پس از توافقات ژنو خبر داد و گفت: یک شرکت بیمه خارجی در بخش بیمه درمان در ایران فعالیت خواهد کرد.

آن‌طور که مهر گزارش داده، فریبا نوحی گفته است: البته قانون برنامه پنجم توسعه به شرکت‌های بیمه خارجی اجازه صدور بیمه‌نامه به صورت مستقیم در ایران را نمی‌دهد. شرکت‌های بیمه خارجی می‌توانند در ایران با بیمه‌های کشورمان به صورت مشترک همکاری کنند اما خارجی‌ها نمی‌توانند به صورت 100 در صد در کشورمان مالکیت سهام شرکت‌های بیمه‌ای را داشته باشند.

او با بیان اینکه برخی از این شرکت‌های خارجی از قبل با ایران همکاری داشته‌اند، تصریح کرد: تعدادی از شرکت‌ها نیز تقاضاهای جدیدی را ارائه کردند و بر این اساس همکاری‌ها با خارجیان دوباره آغاز می‌شود. پس از مذاکرات ژنو شرکت‌های بیمه خارجی علاقه‌مندی خود را برای همکاری مجدد با بازار بیمه ایران نشان دادند و امیدواریم این همکاری از سر گرفته شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید