وضعیت قرمز 27 صنعت بورسی

کدخبر: ۱۰۰۸۹۰
بررسی وضعیت صنایع بورسی در سه ماهه ابتدایی سال نشان می دهد که در این مدت به دلیل روند ریزشی بورس و افت قیمت ها، 27 صنعت بورسی با بازدهی منفی مواجه شده و تنها 10 صنعت بازدهی مثبت کسب کرده اند.
وضعیت قرمز 27 صنعت بورسی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، وضعیت بورس اوراق بهادار تهران و افت قیمت سهام شرکت‌ها از ابتدای سال تاکنون موجب شده است تا وضعیت 27 صنعت حاضر در بورس به رنگ قرمز درآمده و موجب تشدید زیان سهامداران شود.

به این ترتیب در کنار رشد نسبی بازارهای رقیب، بازار سرمایه از ابتدای سال تاکنون نتوانسته بازدهی مثبتی را به نمایش بگذارد و به دلیل ابهامات گسترده سیاسی و اقتصادی بازدهی منفی پنج‌درصدی را نصیب سهامداران خود کرده است.

در این میان جو بی‌اعتمادی و بی‌انگیزگی در بورس تهران حاکم شده و سرمایه‌گذاران ترجیح دادند که به دلیل افزایش زیان خود، از این بازار خارج شوند تا جایی که در وضعیت کنونی که از دی‌ماه سال گذشته آغاز شده و تاکنون نیز ادامه داشته است، تمایل به فروش نسبت به خرید افزایش یافته و سهام اکثر شرکت‌های بورسی درگیر هجوم فروشندگان سهام شده است.

بر این اساس بررسی عملکرد شرکت‌های بورسی نشان می‌دهد که در سه ماه گذشته صنایعی چون دباغی، سایر واسطه‌گری‌های مالی و خودرو بیشترین بازدهی را کسب کرده و در صدر جدول قرار گرفته است به‌طوری‌که صنعت دباغی با بازدهی 56‌درصدی، سایر واسطه‌گری‌های مالی با بازدهی 35‌درصدی و خودرو با بازدهی 16‌درصدی بیشترین بازدهی را در میان صنایع حاضر در بورس کسب کرده‌اند.

این در حالی است که استخراج سایر معادن با بازدهی هشت‌درصدی، ارتباطات رادیویی و رایانه هر کدام با بازدهی هفت‌درصدی، سیمان و آهک با بازدهی پنج‌درصدی، سایر ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی با بازدهی سه‌درصدی، لاستیک و پلاستیک با بازدهی دودرصدی و شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی با بازدهی یک‌درصدی از صنایعی هستند که بازدهی مثبتی کسب کرده و در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در همین حال، بررسی وضعیت صنایع زیان‌ده بورس از ابتدای سال تاکنون نشان می‌دهد که صنعت حمل‌ونقل با بازدهی منفی 74‌درصدی در صدر جدول قرار گرفته است؛ دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی با 37 درصد زیان و خدمات فنی و مهندسی با زیان 25‌درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

در این میان صنایع املاک و مستغلات، چاپ، محصولات چوبی و ساخت محصولات فلزی زیان بیش از 10‌درصدی را عاید سهامداران کرده و در رتبه‌های بعدی جای گرفتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید