رئیس اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری کشور:

اگرحمایت نشویم اداره ناوگان مسافربری میسر نیست

کدخبر: ۱۰۰۲۰۷
رئیس اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری کشور با ابراز نگرانی از افزایش قیمت سوخت گفت: دولت چگونه مدیریت خواهد کرد که قیمت روغن، لاستیک و لوازم یدکی افزایش نیابد؟
اگرحمایت نشویم اداره ناوگان مسافربری میسر نیست

احمدرضا عامری در گفت و گو با اقتصاد روز با تاکید براینکه اصلاح نرخ حامل های انرژی در قالب طرح هدفمندسازی یارانه ها بیشترین تاثیر را در بخش حمل ونقل جاده ای دارد، اظهارکرد: افزایش نرخ گازوئیل در حدود 9 برابر در فاز اول هدفمندی یارانه ها هزینه سنگینی را بر دوش فعالان این صنف گذاشت.

او افزود: علی رغم که دولت وعده داده کنترل قیمت ها در این زمینه انجام خواهد اما در روزهای اخیر شاهدیم برخی از کالاهای مصرفی مان کمتر عرضه می شود و در برخی موارد نیز شاهد افزایش قیمت بوده ایم.

به گفته این نماینده بخش خصوصی دولت باید شرایطی فراهم کند تا این نیازها تامین شود اگر این اتفاق رخ دهد می توان فشار ناشی از افزایش نرخ سوخت حداقل برای مدتی تحمل کرد در کرایه ها افزایش نداد. ولی اگر تمام اقلام مصرفی با افزایش قیمت مواجه شوند چاره ای جز گران کردن نرخ بلیت نداریم .

عامری درباره انتظارات این صنف در اجرای فاز دوم هدفمندی از دولت گفت: توقع داریم با توجه به افزایش 45 تا 75 درصدی نرخ بنزین که بیشترین مصرف را در حمل ونقل جاده ای دارد حداقل تسهیلات بانکی و معافیت ای گمرکی در نظر بگیرد.

او افزود: دولت قبلی وعده داده بود که وام بدون بهره به رانندگان حمل ونقل جاده ای بدهد و معافیت های گمرکی در نظر می گیرد اما هیچ یک از این وعده ها محقق نشد. عدم حمایت ها باعث شد تا ناوگان حمل ونقل عمومی با چالش های جدی مواجه شود بطوریکه درحال حاضر با افزایش چند برابری هزینه ها و نرخ ارز دیگر فعالیت در این عرصه بسیار سخت و دشوار شده است.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور گفت: به همین جهت این نگرانی وجود دارد در اجرای فازدوم نیز آنطور که انتطار داریم از این بخش حمایت بعمل نیاید.

او ادامه داد: چراکه درگام هایی که فعلا دولت برداشته است نشان داده در بخش حمل ونقل جاده ای برای بخش خصوصی اهمیت چندانی قایل نیست.

به گفته عامری درحال حاضر دولت اجازه افزایش قیمت بلیت را نداده است. درحالیکه با افزایش نرخ سوخت خودبه خود قیمت سایر کالاهای مصرفی ما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید