حملات اینترنتی پهنای باند مشترکان را مصرف می کند

کدخبر: ۱۰۱۸۵۲
یک فعال بازار ADSL در کشور با انتقاد از افزایش قطعی های اینترنت زیرساخت در هفته های اخیر، گفت: در نتیجه حملات اینترنتی بسیاری که هر روز به شبکه زیرساخت وارد می شود، حجم و پهنای باند کاربران ناخواسته مصرف می شود.
حملات اینترنتی پهنای باند مشترکان را مصرف می کند
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، محمدعلی یوسفی‌زاده امروز در یک نشست خبری با موضوع افزایش قطعی‌های لینک شرکت‌های ارائه‌دهنده ADSL از سوی زیرساخت، اظهار داشت: علیرغم افزایش ظرفیت شبکه زیرساخت، وجود زیرساخت خوب فیبر نوری در کشور و برگزاری جلسات متعدد میان شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت، همچنان مشکلات اینترنت و انتقال پهنای باند پابرجاست.
 
این فعال بازار اینترنت کشور با اشاره به افزایش قطعی‌های لینک‌های دریافتی از زیرساخت از بهمن‌ماه سال گذشته، افزود: اخیرا هر روز در یکی از شهرها حداقل چندین ساعت قطعی اینترنت داشته‌ایم که این مساله کاربران را به شدت ناراضی می‌کند. برای مثال یک لینک STM16 در هفته بیش از پنج ساعت قطعی داشته است.
 
وی عنوان کرد: همواره تمام تقصیر‌ها متوجه شرکت‌های ارائه‌کننده اینترنت می‌شود در صورتی که بهبود وضعیت فعلی اینترنت کشور نیازمند تغییر در شرایط شبکه انتقال کشور است. حتی در این شرایط نیز اگر قرار به رخداد قطعی یا اختلال است باید این موضوع اطلاع داده شود تا آن را به کاربران و مشتریان اعلام کنیم.
 
وی افزود: قطعی و اختلال‌ها در شبکه زیرساخت چندین نوع است و زیرساخت نمی‌گذارد اینترنت کاملا قطع شود؛ در نوع اول اینترنت به شدت کند می‌شود و 80 درصد اینترنت فعال است مانند قطعی‌های روز سه‌شنبه تا شنبه هفته گذشته در استان فارس؛ در نوع دوم اینترنت با نوسان همراه است که ثانیه‌ای کاملا قطع می‌شود و ثانیه بعد فعال می‌شود و 60 الی 70 درصد اینترنت فعال است. در نوع سوم کاملا قطع می‌شود مانند سال گذشته که اینترنت کهگیلویه 48 ساعت قطع بود و بعدا اعلام شد که به دلیل طراحی غلط فیبر نوری بوده است.
 
وی تاکید کرد: زیرساخت پروژه‌های بزرگی از جمله تدبیر 1 و 2 را آماده کرده اما اینکه این پروژه‌ها چقدر با سازوکار فعلی زیرساخت تطابق دارد، جای پرسش است مانند شبکه هواوی که قرار بود تمام نیازهای شبکه را تا چندین سال آینده برطرف کند اما اکنون امکان افزایش ظرفیت نیست.
 
وی یادآور شد: علاوه براین در هر لحظه از شبانه‌روز در شبکه زیرساخت مورد حملات اینترنتی قرار می‌گیریم که هیچ کنترلی روی این حملات وجود ندارد. کشف این ماجرا کار سختی است باید تشخیص دهیم که چه IP ‌ای حمله می‌کند و IPحمله‌کننده به زیرساخت گزارش شود تا سپس زیرساخت آدرس را ببندد. این در حالی است که ربات‌های این کار در دنیا وجود دارد و می‌توان در بدو ورود این حملات را رصد و IP های آنها را مسدود کرد تا شبکه اینترنت تمیزی تحویل داخل شود.
 
این فعال بازار اینترنت تصریح کرد: در نتیجه این حملات حجم کاربران مصرف می‌شود و شرکت PAP‌ متهم به کم‌فروشی یا دزیدن حجم می‌شود. علاوه بر این در حق مشترک اجحاف می‌شود. زیرا این حملات فضایی را در لینک بین‌الملل پر می‌کند تا اینکه در روتر اول دراپ (مسدود) می‌شود. اما در این میان کاربرانی که از آن پهنای باند استفاده می‌کردند اینترنتشان مختل شده است.
 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید