چرا فقط ایران خودرو مدل 96 عرضه کرد؟

کدخبر: ۱۵۸۶۰۶
به‌رغم آنکه ایران خودرو از اواسط دی‌ماه سال جاری خودروهای مدل 96 خود را به بازار عرضه کرد، اما هنوزخبری از خودروهای مدل 96 شرکت سایپا و سایر تولیدکنندگان داخلی نیست.
چرا فقط ایران خودرو مدل 96 عرضه کرد؟

به گزارش اقتصادنیوز ، بنا به سنت هر سال، خودروسازان اواخر بهمن‌ و اوایل اسفند هر سال با اخذ مجوز از پلیس راهور، محصولات خود را با پلاک سال آینده تحویل مشتری می‌دهند. حال در شرایطی ایران خودرو از اواسط دی‌ماه اقدام به این کار کرد که برای بسیاری از مشتریان خودرو این پرسش پیش آمده که چرا شرکت سایپا و سایر تولیدکنندگان فعال در بازار خودرو ایران هنوز نسبت به عرضه محصولات خود با پلاک سال آینده اقدام نکرده‌اند.

در پاسخ به این پرسش رضا تقی‌زاده، معاون فروش گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی مجوز مورد نظر در این خصوص را به همه شرکت‌های خودروساز ارائه کرده است، می‌گوید: بر همین اساس نیز شرکت سایپا از 10 روز دیگر خودروهای فروش نقدی خود را با پلاک 96 به بازار عرضه می‌کند، اما خودروهایی که به‌صورت اعتباری به فروش رفته است را با پلاک 95 به مشتریان تحویل می‌دهد.

وی تاخیر صورت گرفته در عرضه خودروهای مدل 96 در شرکت سایپا را به‌دلیل ایجاد مباحث فنی می‌داند و عنوان می‌کند: تفاوت پلاک خودروها تنها در کد شاسی است که بر روی بدنه خودرو حک می‌شود، کدی که یکی از بخش های آن نشان‌دهنده این است که خودرو در چه سالی به تولید رسیده و این در شرایطی است که در شرکت سایپا تغییر کد شاسی با تاخیر صورت گرفته است.

بنا به گفته تقی‌زاده، عرضه خودروهای 96 زودتر از موعد مقرر به‌دنبال مذاکرات شرکت‌های خودروساز با پلیس راهنمایی و رانندگی صورت گرفته است. آنگونه که گفته‌ می‌شود، به‌دنبال مذاکرات خودروسازان با پلیس راهنمایی و رانندگی درخصوص تغییر پلاک گذاری، زودتر از موعد مقرر یعنی اوایل دی‌ماه، راهور طی نامه‌ای در تاریخ 10 دی‌ماه سال جاری مجوز عرضه خودروها با پلاک 96 را صادر کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید