توضیح جالب اتحادیه درباره گرانی گوشت!

کدخبر: ۱۵۸۶۷۴
رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی که موافق تاثیر دلالی در بالا رفتن قیمت گوشت نیست، گفت: تقاضای خرید در اول هر ماه به دلیل واریز حقوق‌ها افزایش می‌یابد و به همین دلیل قیمت نیز افزایش می‌یابد. اگر این عرضه گوشت از سوی سازمان پشتیبانی امور دام اول ماه انجام می شد قیمت‌ها تا این اندازه افزایش پیدا نمی‌کرد.
توضیح جالب اتحادیه درباره گرانی گوشت!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا علی اصغر ملکی ، درباره طرح عرضه گوشت وارداتی به بازار برای متعادل کردن قیمت گوشت، اظهار کرد: این طرح مقداری تاثیرگذار بوده و قیمت ها را متعادل کرده است. توزیع این گوشت‌ها به بازار هنوز مرتب نشده است و فقط در یکی از مناطق تهران، میدان بهمن عرضه شده است.

وی درباره قیمت گوشت در آینده گفت: اگر این عرضه تداوم داشته باشد می تواند قیمت گوشت را کاهش دهد. عرضه گوشت پیشنهاد خودمان بود و با توجه به رکودی که در کل بازار وجود دارد این عرضه می تواند باعث متعادل شدن قیمت شود که این بستگی به این دارد که میزان ذخیره گوشت سازمان پشتیبانی امور دام چقدر است و تا چه اندازه می تواند بازار را شارژ کند. هر چقدر میزان گوشت تزریقی به بازار بیشتر باشد تاثیر آن در کاهش قیمت بیشتر خواهد بود.

رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی که موافق تاثیر دلالی در بالا رفتن قیمت گوشت نیست، در همین رابطه گفت: نمی توانیم نام توزیع را دلال بنامیم و به جای آن از الفاظ عرضه و تقاضا استفاده می کنیم.  تقاضا در اول هر ماه به دلیل واریز حقوق ها افزایش می یابد و به همین دلیل قیمت گوشت نیز افزایش می یابد.  اگر این عرضه گوشت اول ماه انجام می شد قیمت ها تا این اندازه افزایش پیدا نمی کرد.

ملکی در پاسخ به این سوال که اگر این افزایش قیمت تنها معلول افزایش تقاضای اول ماه است چرا در ماه های قبل این افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت تا این حد نشده بود؟  گفت: اوایل ماه به دلیل افزایش قدرت خرید، تقاضا افزایش می یابد اما از روز ۱۰-۱۱ ماه به بعد خریدار ضعیف تر می شود و همین مساله باعث تاثیر در قیمت ها می شود.

وی ادامه داد:‌ حالا که به اواخر سال نزدیک می شویم و روزهایی مانند عید قربان یا تاسوعا و عاشورا را پشت سر گذاشته ایم ذخایر گوشتی با کمبود مواجه شده اند، زیرا مردم در این روزها به قربانی کردن گوسفند متمایل می شوند و بزرگترین مشکل این موضوع این است که اوایل سال بره ماده هایی که زایمان نکرده اند، ذبح می شوند و این باعث کمبود ذخایر گوشتی در آخر سال می شود.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید