ارائه مشوق برای توسعه استفاده اتوبوس های گازسوز

کدخبر: ۱۵۹۲۱۸
مدیر عامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با بیان این‌که وزارت نفت وظیفه خود می‌داند که کلیه اقدامات لازم برای صرفه‌جویی مصرف سوخت را به کار ببندند، گفت: آغاز این فرآیند با نوسازی ۶۵ هزار دستگاه و از ناوگان جاده‌ای اجرایی شده و امیدواریم با رسیدن منابع لازم این برنامه در آینده نیز ادامه یابد.
ارائه مشوق برای توسعه استفاده اتوبوس های گازسوز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علی وکیلی در مراسم آغاز نوسازی ناوگان جاده‌ای اظهار کرد: مصرف سوخت در ایران به شدت بالاست و ما با استانداردهای جهانی فاصله زیادی داریم. یکی از اصلی‌ترین علت‌های این اتفاق پایین‌بودن قیمت انرژی است تا جایی که ما سالانه دهها میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت می‌کنیم.

وی با بیان این‌که سیاست وزارت نفت برای ایجاد تغییر بر این روند در چند محور مختلف تعریف می‌شود، عنوان کرد: یکی از این محورها جایگزین کردن گاز طبیعی به جای سوخت مایع است. کشور ما از نظر تولید گاز طبیعی شرایط بسیار مطلوبی دارد و ما باید تلاش کنیم که در این حوزه فعالیت‌های جدی صورت دهیم.

وکیلی ادامه داد: در این راستا ما به اتوبوس‌هایی که در رفت و آمد شهری گازسوز به حساب می‌آیند تا حدود ۴۷ درصد از هزینه خرید کل اتوبوس را تسهیلات ارائه می‌کنیم و در تاکسی‌ها نیز اگر محور آنها گازسوز باشد تسهیلات ۴۰۰۰ دلاری یعنی رقمی نزدیک به یک سوم هزینه خرید تاکسی پرداخت خواهد شد.

مدیر عامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت خاطر نشان کرد: در کنار اینها بحث حمایت از نوسازی ناوگان جاده‌ای نیز در دستور کار قرار گرفته که بخشی از آنها تحویل می‌شود و بخشی از آن تا پایان سال اجرایی خواهد شد و امیدواریم همین روند در سال‌های آینده نیز تداوم پیدا کند.

گام‌های نهایی برای تولید خودروی سواری فولکس در ایران

مهرزاد فردوس – رییس هیات مدیره یکی از شرکت‌های تولیدکننده خودروی داخلی – نیز در بخشی از این مراسم به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه تولید خودروهای سنگین و سواری با مشارکت شرکت‌های خارجی اشاره کرد و گفت: در این راستا قراردادهایی با شرکت‌های بنز آلمان و پیلسون چین بسته شده که در نتیجه ساخت انواع مختلفی از خودروهای سنگین داخلی با مشارکت خارجی‌ها صورت خواهد گرفت.

وی همچنین از نهایی شدن توافق با شرکت زیگلر آلمان به منظور ساخت ماشین‌های آتش‌نشانی استاندارد خبر داد و گفت: با نهایی شدن تولید این خودروها می‌توانیم انتظار داشته باشیم که آتش‌نشانی ایران مجهز به این سیستم‌های مدرن شود تا در صورت حادثه‌ای دیگر رخ داد در این زمینه معضلی وجود نداشته باشد.

رییس هیات مدیره یکی از شرکت‌های تولیدکننده خودروی داخلی همچنین از نهایی شدن مراحل ساخت خودروی سواری فولکس واگن در ایران خبر داد و افزود: همان‌طور که از ماه‌ها پیش بحث آن صورت گرفته گام‌های نهایی برای ساخت این خودرو در ایران برداشته شده که امیدواریم با تعریف شهرک صنعتی مورد نظر امکان آغاز به کار آن در آینده‌ای نزدیک فراهم شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید