تاکید سیف بر پیگیری شفافیت صورت های مالی بانک ها

کدخبر: ۱۶۲۳۳۹
رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه مرحله دوم اصلاح صورتهای مالی بانکها منجر به زیان سهامداران نخواهد شد، از توزیع اسکناس نو از هفته جاری در بانکها خبر داد.
تاکید سیف بر پیگیری شفافیت صورت های مالی بانک ها

به گزارش مهر ، ولی الله سیف در حاشیه همایش استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی و نقش آن در ارتقای شفافیت بازارهای مالی در پاسخ به این سوال که آیا مرحله دوم اصلاح صورتهای مالی بانکها منجر به زیان بیشتر سهامداران بانکی نخواهد شد، گفت: فکر نمی کنم چنین اتفاقی رخ دهد، اما باید توجه داشت که اصولا همه فعالان در بازار سرمایه کشور به دنبال این ویژگی مطلوب هستند که بازار از شفافیت لازم برخوردار باشد، بر همین اساس، اجرای استانداردهای گزارشگری مالی که عزم آن در کشور برای اجرا فراهم است، بنا بر این دارد که بتواند صورتهای مالی بانکها را شفاف کند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: دو ویژگی همیشه در بورس ها به عنوان ویژگی هایی در نظر گرفته  می شود که نشانگر عملکرد درست بورس است؛ یکی از آنها سرعت نقدشوندگی دارایی هایی است که در بورس وجود دارد و دیگری شفافیت اطلاعاتی است؛ در حقیقت اقدامات مرتبط با IFRS منجر به این خواهد شد که بورس کاراتر شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر توزیع اسکناس های نو نیز گفت: توزیع اسکناس های نو برای شب عید از  اواخر هفته جاری در بانکها آغاز خواهد شد.

سیف همچنین در خصوص بدهی دولت به بانکها نیز گفت: خوشبختانه دولت عزم جدی در رابطه با پرداخت بدهی خود به بانکها دارد و با مکانیزم هایی که در بودجه دیده شده تلاش کرده که در جهت کاهش بدهی اقدام کند، اما طبیعتا تسویه به یکباره این بدهی ها عملیاتی نیست؛ به خصوص با توجه به محدودیت هایی که بودجه دارد؛ اما امیدواریم که بتوانیم آنرا هر چه سریعتر انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در برخورد با موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز مصلحت اندیشی وجود ندارد گفت: بانک مرکزی اهل مماشات در  حوزه عدم شفافیت نیست و نکاتی که بانک مرکزی در صدد است اجرایی کند، به این برمی گردد که بانکها هر چه بیشتر به سمت شفافیت حرکت کنند؛ لذا در آینده اجرای این استانداردها جدی تر عملیاتی می شود.

سیف در خصوص اسناد خزانه و بازار بدهی بازار سرمایه نیز گفت: بازار سرمایه در رابطه با عرضه ابزارهای مالی قدم های مثبتی را برداشته و در آینده نیز مناسب تر عمل خواهد کرد؛ ولی اینکه به یکباره حجم زیادی را به سمت این بازار روانه کنیم، با توجه به اینکه شروع استفاده از این ابزارها است، مناسب نیست و فکر می کنم که در آینده نیز وضعیت بهتر شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید