صادرات نفت آمریکا رکورد زد

کدخبر: ۱۶۲۳۹۷
صادرات نفت خام آمریکا به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسید که از سال ۱۹۹۳ میلادی به بعد بی سابقه بوده است.
صادرات نفت آمریکا رکورد زد

به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ، بر اساس تازه ترین آمار منتشر شده از سوی سازمان اطلاعات انرژی آمریکا، صادرات نفت این کشور در هفته منتهی به هفدهم فوریه به یک میلیون و ۲۱۰ هزار بشکه در روز رسید که این رقم در ۲۴ سال اخیر بی سابقه بوده است.

در همین حال تولید داخلی نفت این کشور در هفته گذشته میلادی به ۹ میلیون بشکه در روز افزایش یافت که از ماه آوریل سال گذشته میلادی تا کنون بعنوان سریع ترین رشد تولید نفت ایالات متحده محسوب می شود؛ این در حالی است که پالایشگاه های این کشور کمترین مصرف نفت خام از اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد را ثبت کرده اند.

همچنین تولید نفت شیل با روند صعودی روبرو شده و بسیاری از تانکرهای نفت کش ظرف چند روز اخیر در خاورمیانه بارگیری شده اند و روند افزایشی ذخایر نفت آمریکا را به دنبال خواهد داشت.  

البته در سال جاری میلادی، میانگین قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نسبت به برنت ۲ دلار و ۲۴ سنت کمتر است که این موضوع موجب شده تا پالایشگاه ها نسبت به خرید نفت آمریکا علاقمندی بیشتری داشته باشند.

به گفته برخی از مقامات آمریکایی، در حدود سه چهارم مازاد تولید نفت این کشور صادر می شود.

در همین حال، نفت خام آمریکا در حال حاضر نظر خریداران آمریکایی را به خود جلب کرده و بطور میانگین ۲۲ سنت کمتر از شاخص نفت دوبی است و انتظار می رود که خاور دور بعنوان مقصد اصلی صادرات نفت آمریکا باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید