رشد 17 درصدی معاملات در بازار مسکن کشور

کدخبر: ۱۶۶۴۳۰
رئیس اتحادیه مشاوران املاک از رشد 17 درصدی معاملات در بازار مسکن در فروردین ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تهران و سایر مناطق کشور خبرداد.
رشد 17 درصدی معاملات در بازار مسکن کشور

حسام عقبایی در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به این جمله که رشد معاملات مسکن در سال جاری بیانگر رونق نسبی در بازار مسکن است، افزود: صنعت ساختمان در ساختار اقتصادی کشور بسیار نقش آفرین است بنابراین می طلبد مسئولان نسبت به این حوزه توجهی ویژه داشته باشند.

وی در ادامه به بحث انتخابات ریاست جمهوری و شورای های اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و اظهارداشت: انتخابات پیشرو معاملات و اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین تا پایان اردیبهشت ماه ثبات نسبی از حیث قیمت و معاملات در حوزه اجاره و خرید و فروش مسکن حاکم خواهد بود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه فصل اصلی نقل و انتقالات و اجاره نشینی ها از ابتدای خرداد ماه آغاز و تا اواخر شهریور ماه ادامه پیدا می کند، گفت: در این فصل دوران پیش رونق بازار مسکن با رشد نسبی نه خیلی زیاد در حوزه معاملات مسکن از نظر حجم خواهیم داشت.

وی افزود: طی شش ماهه نخست سال جاری قیمت ها در حوزه خرید و فروش تغییر محسوسی نخواهد داشت چون ظرفیت افزایش قیمت مسکن وجود ندارد.

عقبایی با اشاره به این جمله که بازار اجاره تحت تاثیر قیمت مسکن است، اظهارداشت: حداکثر رشد افزایش اجاره بها از خرداد تا شهریورماه بین 7 تا 10 درصد خواهد بود.

 وی گفت: طی شش ماهه دوم سال جاری درصورت اصلاح سیاست های پولی و بانکی از سوی مجلس شورای اسلامی حوزه معاملات مسکن رشد قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ورود جدی فناوری اطلاعات امروز در حوزه کسب و کارها برکسی پوشیده نیست.

وی اظهارداشت: مقابله با این نوع تکنولوژی ها و روش های که می تواند کسب و کار و مشاغل مختلف را به سمت و سوی مدرنیته هدایت کند، لاجرم ممکن نیست بلکه مهمترین اقدام در این عرصه رهنمون سازی فناوری های جدید روی ریل واقعی و بهره برداری بهینه از این فرصت هابرای توسعه همه جانبه کشور است.

عقبایی بیان داشت: فضای مجازی را باید به عنوان یک واقعیت ضروری پذیرفت و در جهت رونق کسب و کار صنوف مختلف از جمله مشاوران املاک استفاده کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید