وزیر نفت : چه سر کار باشیم چه نباشیم جواب حرف ها را خواهیم داد

کدخبر: ۱۶۹۶۸۴
وزیر نفت با بیان اینکه جواب همه حرف‌هایی که در این مدت زده شده را خواهیم داد تا در حافظه مردم بماند، اظهار کرد: اینطور نیست که هر کسی هر حرفی خواست بزند و بعد بگویید صلوات بفرستید، ما رها نمی‌کنیم چه سرکار باشیم و چه سرکار نباشیم پاسخ خواهیم داد، در حال حاضر هم که سرکار هستیم.
وزیر نفت : چه سر کار باشیم چه نباشیم جواب حرف ها را خواهیم داد

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه در مراسم امضای قرارداد ساخت داخل لوله‌های مغزی CRA همراه با انتقال دانش فنی و فناوری ساخت بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های TUBACEX اسپانیا و فولاد اصفهان با بیان اینکه قرارداد مذکور می‌توانست ۱۰ روز گذشته امضا شود، بیان کرد: من به دو دلیل موافق نبودم این قرارداد ۱۰ روز گذشته امضا شود؛ یکی از این دلایل این بود که اهمیت امضای این قرارداد در غوغای انتخابات گم می‌شد و دلیل دیگر این بود که اگر این قرارداد قبل از انتخابات امضا می‌شد عده‌ای می‌گفتند تبلیغی برای ریاست جمهوری است.

وی با اشاره به اهمیت سوم خرداد در تاریخ ایران، گفت: در سوم خرداد پاره تن ایران که از کشور جدا شده بود دوباره به آغوش وطن بازگشت و خونین شهر خرمشهر شد. ما صدها هزار شهید دادیم تا مستقل باشیم و عزتی که اکنون داریم به دلیل فداکاری این شهدا است.

وزیر نفت با بیان اینکه عزت ایران در انتخابات ریاست جمهوری تمدید شد، افزود: ملت ایران نشان داد از نظر سیاسی پخته‌ترین و عاقل‌ترین ملت در منطقه است در حالیکه در خیلی از کشورها ملتی تشکیل نشده و مردم به صورت قومی و قبیله‌ای رای می‌دهند. مردم ایران بر مبنای یک دیدگاه روشن از آینده اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خود و فرزندانشان رای دادند.

زنگنه ادامه داد: روشنفکران منطقه غبطه چنین مشارکتی را برای کشور خودشان می‌خورند. ایران از نظر درک سیاسی کشور اول منطقه است و انتخابات مذکور انتخاباتی فراتر از انتخاب رییس‌جمهور و انتخاب راه چگونه زیستن بود.

وی با تاکید بر اینکه ایران تمایل دارد با دنیا در تعامل و دوستی باشد، تصریح کرد: بسیاری از افراد می‌گفتند بعد از تحریم توجه به ساخت داخل کم می‌شود که من پاسخ دادم بعد از تحریم به ساخت داخل توجه خواهد شد. اگر در حال حاضر تحریم‌ها وجود داشتند نمی‌توانستیم لوله‌های CRA را بسازیم. صفر تا صد این لوله‌ها کمتر از سه سال در داخل کشور ساخته خواهد شد و می‌توانیم صادرات CRA را به منطقه داشته باشیم.

وزیر نفت با بیان اینکه از دو سال و نیم پیش قرارداد ساخت ۱۰ قلم کالای اساسی صنعت نفت امضا شد، گفت: یکی از مهمترین این قراردادها CRA بود که ارزش این قرارداد بیش از ۵۵۰ میلیون یورو است.

زنگنه در مورد ساخت CRA توضیح داد: برای ساخت این لوله‌ها مناقصه برگزار شد که در این مناقصه فولاد اصفهان و توباچک اسپانیا برنده شدند. ما باید از این شرایط استفاده کنیم. شرایطی است که شرکت‌های خارجی در زمینه‌های مختلف ساخت تجهیزات مشارکت می‌کنند.

وی ادامه داد: من در زمان انتخابات متوجه شدم چرا عده‌ای با قراردادهای جدید نفتی مخالفت می‌کردند. این افراد واقعا کشور را عقب انداختند و به مردم ضرر زدند. البته افرادی بودند که انتقادهای آنها دلسوزانه بود و ما می‌پذیرفتیم. برخی گفتند وزارت نفت ۵۵ دفعه قراردادهای جدید نفتی را اصلاح کرد. من پاسخ دادم این موضوع نشان می‌دهد که ما لجباز نیستیم البته قراردادها ۵۵ دفعه اصلاح نشد. من هر بار که قراردادها اصلاح می‌شدند عددی روی آنها می‌گذاشتم که این نشان دهنده تعداد دفعات نبود.

وزیر نفت ادامه داد: ما جواب حرف‌های همه را خواهیم داد که در حافظه مردم بماند. نمی‌شود هر کسی هر حرفی می‌خواهد بزند و بعد بگویید صلوات بفرستید. ما رها نمی‌کنیم چه سرکار باشیم و چه سرکار نباشیم پاسخ خواهیم داد، در حال حاضر هم که سرکار هستیم.

زنگنه گفت: مردم باید بدانند چه کسی به حرفی که می‌زند پایبند است. سیاست ما در دولت آینده همین خواهد بود و با قدرت بیشتر ادامه خواهیم داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید