تشریح علل کاهش قیمت نفت توسط وزیر نفت

کدخبر: ۱۷۲۷۶۵
وزیر نفت توضیحاتی در خصوص کاهش قیمت نفت و تصمیمات اوپک در این راستا ارائه کرد.
تشریح علل کاهش قیمت نفت توسط وزیر نفت

به گزارش ایسنا، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش قیمت نفت گفت: علت کاهش قیمت نفت، افزایش غیر پیش‌بینی شده تولید نفت آمریکا است که در این چند ماهه تولید نفت آمریکا حدود ۹۰۰ هزار بشکه اضافه شده و این بیش از آن چیزی است که اوپک برآورد کرده بود.

وی ادامه داد: ما در حال رایزنی با اعضای اوپک هستیم تا آماده شوند و تصمیم‌گیری کنیم. البته تصمیم‌گیری دشوار است چرا که به این معناست که اوپک تولید خود را کاهش دهد. البته بعضی اعضای اوپک این بحث را دارند که مدت زیادی از کاهش تولید اوپک نگذشته که عملاً تأثیرگذار باشد و باید مدتی صبر کرد تا دید چه تأثیراتی خواهد داشت.

زنگنه با بیان اینکه کاهش تولید در اوپک کار سختی است، افزود: توافق و اجماع برای کاهش تولید در اوپک سخت است اما به هر حال قیمت‌ها نیز به دلیل افزایش تولید آمریکا، کاهش پیدا کرده است.

وزیر نفت همچنین در خصوص اهمیت روز قدس گفت: من خودم روز جمعه در این راهپیمایی شرکت کرده و از همه نیز برای حضور دعوت می‌کنم. چرا که امسال با مسأله قدس و مبارزه با صهیونیسم و از سویی مبارزه با تروریسم را در برابر خود داریم و باید هر دو را محکوم کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید