توضیح وزیر اقتصاد دولت یازدهم در مورد گازکشی باغچه سنگان

کدخبر: ۱۸۶۵۶۵
وزیر اقتصاد دولت یازدهم در توضیح پیرامون گازکشی اختصاصی به باغچه خود گفت: تصویب طرح گاز کشی به سولقان و روستای این منطقه مصوبه دولت هشتم بوده که در انتهای دولت دهم اجرایی شد.
توضیح وزیر اقتصاد دولت یازدهم در مورد گازکشی باغچه سنگان

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به دنبال انتشار مطلبی در فضای مجازی به نقل از احمد توکلی و سپس سوال یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر نفت در این خصوص، علی طیب نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم این ادعا را به شدت تکذیب و اقدام انجام شده را شتاب زده و غیر منصفانه و ناشی از اطلاعات اشتباه ارائه شده  دانست.

وی در توضیح پیرامون ادعای مطرح شده گفت: تصویب طرح گاز کشی به سولقان و روستای این منطقه مصوبه دولت هشتم بوده که در انتهای دولت دهم اجرایی شد و تکمیل بخشی از آن در دولت یازدهم صورت گرفت به گونه ای که همه واحدهای دارای مجوز منطقه از این امکان برخوردار شدند برای نمونه از 5 ملک موجود در کوچه ای که باغچه بنده نیز در آن قرار دارد 3 واحد دارای گاز هستند و دو واحد دیگر هم بخاطر نداشتن مجوز از این امکان برخوردار نشده است. در واقع دادستانی ابلاغ کرده که واحدهای بدون پروانه ساخت نمیتوانند و نباید از امکانات بهره ببرند. باید تاکید کنم که،از ابتدا و طبق طرح مصوب شده، قرار بوده که خط لوله تا سه راهی سنگان کشیده شود و لوله اختصاصی نیست و هر کس مجوز داشته باشد بهره مند می شود، در واقع، دهیاری حسب درخواست ساکنین ادامه مسیر تا پیچ سنگان را دنبال کرد.

وزیر اقتصاد دولت یازدهم در ادامه افزود: اتفاقا این طرح را شرکت گاز کامل نکرد و تا 250 متری باغچه ما جلوتر نیامدند که پیگیری های دهیاری هم نتیجه نداد و بنده خودم نه لوله کشی1500 متر مورد ادعا، بلکه 250 متر باقی مانده را انجام دادم. پس این ادعا که صرفا بخاطر بنده و آن هم با بی عدالتی و تبعیض این مسیر گاز کشی شده غیر واقعی و نادرست است.

وی تاکید کرد؛ انتظار می رفت حداقل قبل از رسانه ای شدن این ادعا از سوی آقای توکلی و یا طرح سوال یکی از نمایندگان حداقل هر دو این افراد که مرا به خوبی می شناسند برای اطمینان تماس می گرفتند .

وزیر اقتصاد دولت یازدهم افزود: زمین این باغچه را 16 سال پیش خریداری و خودم احیا کرده ام و اتفاقا به طور شفاف و جز دارایی های خود آن را در آغاز دوره وزارتم به قوه قضائیه اعلام کرده ام .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید