شاخص بورس از 92 هزار واحد گذشت

کدخبر: ۱۹۳۶۵۳
فارس: با آغاز معاملات امروز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه در بورس تهران شاخص کل قیمت و بازده نقدی این بازار با افزایش ۱۰۴۰ واحدی به ۹۲ هزار و ۵۹۳ واحد رسیده است.
شاخص بورس از 92 هزار واحد گذشت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران با آغاز معاملات امروز سه‌شنبه 21 آذرماه 96 تا لحظه انتشار این خبر با افزایش ۱۰۴۰ واحدی به رقم ۹۲ هزار و ۵۹۳ واحد رسیده است، این جدیدترین رکورد شاخص کل بورس دست‌کم در چهار سال گذشته است که هم‌اکنون به پشتوانه گروه معدنِ‌ها، فولادسازان، پالایشی‌ها و دیگر سهم‌های شاخص‌ساز رقم می‌خورد. این در حالی است که حجم معاملات سهام در اغلب نمادهای معاملاتی همچنان غیرقابل اتکاست. 

به گزارش فارس، شاخص کل هم‌وزن نیز تا لحظه انتشار این خبر با افزایش 62 واحدی عدد 17 هزار و 749 واحد را برای خود ثبت کرده است. 

براساس این گزارش، هم‌اکنون تکاپوی بازارگردان‌ها و در عین حال حمایت از سهم‌های شاخص‌ساز در میان شرکت‌های بزرگ و حاضر در بازار اول بورس، اصلی‌ترین دلیل رشد شاخص بورس به شمار می‌رود. 

هم‌اکنون ارزش معاملات بازار سهم در حالی به حدود 169 میلیارد تومان رسیده که بیش از 692 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 47 هزار و 15 نوبت داد و ستد شده است. 

به گزارش فارس، تلاش دولت برای ایجاد رونق در سال 1397 براساس سیاست‌های مالی انبساطی و در عین حال رشد نسبی قیمت حامل‌های انرژی در بودجه سال آینده، چشم‌اندازی امیدوارکننده برای افزایش سودآوری شرکت‌های بورسی ارائه داده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید