لبخند رونق به بورس تهران/ شاخص از 94 هزار واحد هم گذشت

کدخبر: ۱۹۴۱۰۹
فارس: بورس تهران امروز در حالی شاهد جهش دوباره شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با عبور از قله ۹۴ هزار واحدی بود که اقبال برای جمع‌آوری سهام شرکت‌های حاضر در بازار دوم باعث شد تا سهم‌های برخوردار از سرمایه پایین‌تر مورد توجه قرار گیرند.
لبخند رونق به بورس تهران/ شاخص از 94 هزار واحد هم گذشت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 25 آذر ماه 96 با افزایش 1322 واحدی روی رقم 94 هزار و 606 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 75 واحدی عدد 17 هزار و 823 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 1146 واحدی به رقم  102 هزار و 199 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول در حالی با افزایش 1190 واحدی به رقم 67 هزار و 578 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 3069 واحدی عدد  199 هزار و 467 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 13 واحدی روی رقم یک هزار  و 56 واحد ایستاد.

براساس این گزارش، امروز بورس تهران اطلاع داده که با توجه به اختلال بوجود آمده در سامانه محاسبه شاخص و بروزرسانی آن، اطلاعات مرتبط با کلیه شاخص ها با تعدیل مواجه خواهد شد.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش از 273 میلیارد تومان نمایش داده شد که این مساله بیشتر ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 203 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 73 هزار و 20نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های لوله و تجهیزات سدید، کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، سرمایه گذاری توسعه و عمران استان اردبیل، توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان، اوراق مرابحه شرکت بناگستر کرانه، اوراق اجاره واسط مالی اردیبهشت یکم در نماد صایتل، اوراق اجاره واسط مالی دی بر روی نماد صدانا از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی در و مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صنعتی دریای ایران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و اوراق مشارکت شهرداری شیراز متوقف شدند. 

امروز همچنین ناظر بازار سهام در اطلاعیه‌ای با اشاره به اختلال به وجود آمده در سامانه محاسبه شاخص و به روزرسانی آن، از انتشار اطلاعات مرتبط با کلیه شاخص‌ها در آینده نزدیک خبر داده است. 

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 80 میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش بیش از 22 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. 

69.5 میلیون سهم فولاد کاوه جنوب کیش به ارزش بیش از 17.5 میلیارد تومان کد به کد شد. 

همچنین بیش از 22.5 میلیون سهم بیمه اتکایی ایرانیان به ارزش کمتر از 2.5 میلیارد تومان کد به کد شد. 

براساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی شاهد ثبت رکورد جدید دیگری برای شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران بود که حجم معاملات سهام در اغلب نمادهای معاملاتی همچنان زیر یک میلیون سهم معامله شد. 

اثرگذاری معاملات سهام چند شرکت یا هدلینگ سرمایه گذاری بر روی محاسبه شاخص کل بورس که همواره نحوه محاسبه آن مورد انتقاد عموم فعالان بازار است، در حالی رکوردهای جدیدی را بر روی تابلوی معامله بورس تهران ثبت می‌کند که به لحاظ ورود نقدینگی تازه و بهبود حجم معاملات سهام در کلیت معاملات هنوز اطمینان چندانی وجود ندارد. 

با این همه همچنان صندوق توسعه بازار سهام به پشتوانه منابع سازمان بورس و صندوق تثبیت بازار سرمایه به پشتوانه منابع وزارت اقتصاد، بازارگردان سهم‌های شاخص‌ساز در گروه پالایشی‌ها، معدنی‌ها، فلزات اساسی و تک‌سهم‌های بانکی و خودرویی است، تا بتوانند همچنان چراغ بازار سهام را روشن نگاه دارند. 

به گزارش فارس، در میان هیاهوی به راه افتاده از رکوردشکنی‌های شاخص کل بورس، تحرک آرام بورس‌بازان حرفه‌ای در تالار شیشه‌ای بر روی حق تقدم‌ها نیز قابل تأمل است. 

بازی با حق تقدم سهام با هدف و انگیزه شناسایی سود قابل توجه، این روزها در نمادهایی همچون قند شیروان، بیمه ما، ملی مس، سرمایه گذاری صنعت و معدن، گروه صنایع بهشهر، سرمایه‌گذاری سپه دیدنی است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید