واگذاری آزادراه تهران- قم به بخش خصوصی

کدخبر: ۲۵۰۳۴۳
اقتصادنیوز: آزادراه تهران- قم در قالب طرح بهسازی، نگهداری و بهره برداری با هدف ارتقای سطح فنی و ایمنی و افزایش خدمات جاده ای برای کاربران به بخش خصوصی واگذار می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «محمدرضا زمانیان» مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری آزادراه ها گفت: باهدف ارتقای سطح کیفی، فنی و ایمنی آزادراه های دولتی موجود و همچنین به دلیل محدود بودن منابع اعتباری دولت، وزارت راه و شهرسازی براساس قانون ساخت پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع مالی و پولی کشور، واگذاری بیش از 13 آزادراه دولتی را در قالب طرح بهسازی، نگهداری و بهره برداری در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در این زمینه فراخوان شناسایی سرمایه گذار تامین مالی برای آزادراه تهران- قم به عنوان یکی از آزادراه های دولتی انجام شده و پس از طی تشریفات اداری، در نهایت، تفاهم نامه تامین منابع مالی به میزان 2 هزار میلیارد ریال با سرمایه گذار منتخب تنظیم و مبادله شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری آزادراه ها ادامه داد: انتظار می رود با توجه به مصوبه اخذ شده از هیات وزیران در این خصوص، تا 2 ماه آینده قرارداد مشارکت نیز تنظیم و مبادله شود.

زمانیان به اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: این اقدام با هدف افزایش درآمد آزادراه های دولتی و به موازات آن، تامین منابع مالی برای ارتقای فنی و ایمنی و همچنین افزایش سطح خدمات جاده ای برای کاربران و استفاده کنندگان از آزادراه ها اجرایی می شود.

وی همچنین درخصوص فرآیند واگذاری آزادراه های دولتی به بخش خصوصی گفت: پس از انجام مطالعات بهسازی و شناسایی نیازهای فنی و ایمنی آزادراه ها و تعیین مبالغ اعتباری مورد لزوم، در نهایت، فرایند شناسایی و انتخاب سرمایه گذار انجام می شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری آزادراه ها درخصوص طول دوره مشارکت و مدت زمان در اختیار گذاشتن آزادراه های دولتی به بخش خصوصی توضیح داد: بهره برداری و نگهداری آزادراه ها تا زمان مستهلک شدن سرمایه گذاری اولیه به همراه سود مصوب در اختیار طرف مشارکت کننده خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید