دولت آمریکا تا چه زمانی تعطیل خواهد بود؟

کدخبر: ۲۵۸۲۲۵
اقتصاد نیوز: مدیر دفتر بودجه کاخ سفید گفت این احتمال وجود دارد که تعطیلی موقت دولت آمریکا به دلیل مسائل بودجه‌ای تا سال آینده میلادی نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، میک ملوانی در مصاحبه با شبکه خبری فاکس گفت: کاملا محتمل است که تعطیلی موقت دولت تا زمان آغاز به کار کنگره جدید آمریکا در سوم ژانویه سال آینده ادامه داشته باشد. فکر نمی‌کنم که در روزهای آینده همه چیز آن‌قدر سریع پیش برود که تا پیش از پایان امسال مسائل حل شود.

به دنبال به حد نصاب نرسیدن رای موافق برای تامین مالی بودجه مد نظر ترامپ برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک، وی دستور تعطیلی موقت دولت را صادر کرد. با این حال شبکه خبری " ای بی سی نیوز" گفته است دولت آمریکا انعطاف‌پذیری بیشتری از خود نشان داده است و مایک پنس- معاون اول دولت آمریکا پیشنهاد داده است تا به جای ۵ میلیارد دلار قبلی، کنگره ۲.۱ میلیارد دلار به این کار تخصیص دهد.

میلوانی در بخش دیگری از این مصاحبه، نانسی پلوسی- رهبر اقلیت نمایندگان دموکرات در مجلس سنا را مقصر تعطیلی موقت دولت دانست و گفت: فکر می‌کنم او چنان در جایگاه رهبری خود گیر کرده است که با هیچ پیشنهادی از طرف دولت موافقت نمی‌کند. در واکنش به این سخنان، درو همیل- سخنگوی خانم پلوسی در بیانیه‌ای اعلام کرد: همان‌طور که آقای میلوانی نیز به خوبی می‌داند، دموکرات‌ها در مخالفت با طرح غیراخلاقی، پرهزینه و ناکارآمد ترامپ برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک متحد هستند.

در نتیجه این تعطیلی، ۴۰۰هزار کارمند دولت فدرال بدون دریافت حقوق بر سر کار خود حاضر می‌شوند و به ۳۸۰ هزار کارمند دیگر گفته شده است به مرخصی اجباری بروند.

تنها در طی سال جاری میلادی، دولت فدرال آمریکا ۲ بار تعطیل شده بود که در ماه ژانویه ۳ روز و در ماه فوریه یک روز به طول انجامید. این برای نخستین بار از سال ۱۹۷۹ میلادی است که دولت آمریکا در نیمه شب تعطیل می‌شود. طولانی ترین مدت تعطیلی دولت آمریکا مربوط به تعطیلی ۲۱ روزه در دسامبر ۱۹۹۵ و تعطیلی ۱۸ روزه سپتامبر ۲۰۱۳ بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه