پیروزی ترامپ قطعی شد/ ستاد کلینتون از اظهار نظر خودداری کرد

کدخبر: ۱۵۴۰۰۵
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میان هیلاری کلینتون دموکرات و دونالد ترامپ جمهوری خواه در کمال ناباوری با پیروزی ترامپ خاتمه یافت. نامزد جمهوری‌خواهان با کسب 276 رای الکترال، از حد نصاب 270 رای لازم برای ریاست جمهوری گذشت و چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا شد.
پیروزی ترامپ قطعی شد/ ستاد کلینتون از اظهار نظر خودداری کرد

مردم ایالات متحده در ایالت‌های مختلف روز سه‌شنبه به پای صندوق‌های رای رفتند و نتایج هر ایالت به محض مشخص شدن و بسته شدن حوزه‌های رای گیری در آن ایالت، اعلام شد.

شبکه‌های تلویزیونی آمریکا رای هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ را در هر ایالت اعلام کردند. بیشتر ایالت‌ها همانند هر انتخابات دیگری در آن رای‌گیری شد و رای آن با بسته شدن حوزه‌های رای‌گیری اعلام شد.

سیستم انتخاباتی آمریکا بر اساس آرای الکترال است. هر ایالت با توجه به جمعیت شمار متفاوتی رای الکترال دارد. کالیفرنیا به لحاظ جمعیتی بزرگترین ایالت است و بنابراین 55 رای دارد و در مقابل ایالتی کم جمعیت مثل مونتانا تنها سه رای دارد. اگر یک نامزد بتواند رای مردمی در یک ایالت را به دست آورد، تمام آرای الکترال آن ایالت هم به او می‌رسد.

کلینتون فعلا شکست را نپذیرفت

در همین حال رئیس کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون با حضور در جمع هواداران وی در مقر کمپین در نیویورک تاکید کرد که وی قصد ندارد سخنرانی پایانی را ایراد کند و همه چیز فردا صبح به وقت واشنگتن مشخص خواهد شد.

به گزارش شبکه اسکای نیوز، جان پودستا، رئیس کمپین انتخاباتی کلینتون برخلاف معمول به جای او در جمع حاضران سخنرانی کرد و گفت: روند شمارش آراء همچنان ادامه دارد و برای دو طرف دارای اهمیت است.

وی از طرفداران کلینتون که در مقر انتخاباتی وی در نیویورک حاضر شده بودند خواست که به خانه‌هایشان بروند و فردا صبح منتظر اعلام نتایج و سخنرانی نامزد محبوبشان باشند.

عدم ایراد سخنرانی از سوی کلینتون به این معناست که او نتایج اعلام شده از سوی رسانه‌های آمریکایی را قبول ندارد و منتظر اعلام نتایج رسمی خواهد بود.

منبع: ایسنا

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید