نمایش فیلم کیارستمی در جشنواره فیلم دوبی

کدخبر: ۱۵۴۱۴۳
جشنواره بین المللی دوبی در بخش سینمای جهان دو فیلم را به عباس کیارستمی اختصاص داد.

به گزارش عصرایران به نقل از الوان پرس، این جشنواره که ازهفتم تا چهاردهم دسامبر برگزار می شود در بخش سینمای جهان فیلم سیاه و سفید 16 دقیقه‌ای "مرا به خانه ببر" ساخته کارگردان صاحب نام ایران در عرصه بین‌المللی عباس کیارستمی را در بخش سینمای جهان به روی پرده می‌رود.

در این فیلم کوتاه جلوه هایی از زیبایی های کوچه های قدیمی در جنوب ایتالیا به تصویر کشیده شده است. همچنین فیلم «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» ساخته سیف‌الله صمدیان در این بخش نیزبه روی پرده می‌رود.

امرالله آل علی مدیر فنی جشنواره بین المللی سینمای دبی هم گفت: هدف ما این است که هر ساله مجموعه عالی از فیلم های جهانی را فراهم کنیم که بیانگر داستان های بی نظیر و تصوری از سبک های زندگی و دیدگاه های مختلف باشند.  هدف از این اقدام، تحقق التزام جشنواره به تاثیرگذاری مخاطبان و ساخت پل های میان فرهنگی است. ما اطمینان داریم که این مجموعه به معنی ارائه فرصت جدید سینمایی برای مخاطبان است.

تاکنون ٣٩ فیلم در بخش سینمای جهان به روی پرده رفته است. از جمله این فیلم ها می توان به "من دانیال بلیک" ساخته کارگردان سرشناس "کین لوچ" و فیلم سنمایی "جکی" با کارگردانی شیلیایی، پابلو لارائین اشاره کرد که داستان ژاکلین کندی در روزهای پس از ترور همسرش، جان اف کندی را روایت می کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید