سرورهایی که با کامیون در خدمت شما هستند!

کدخبر: ۱۵۴۹۱۵
آمازون در رقابت برای جلب رضایت کاربران و تشویق آنها به استفاده از خدمات کلود خود روشی جالب برای دریافت و ذخیره سازی انبوه داده های شرکت ها را به کار گرفته است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از ریدرایت، این شرکت برای دریافت داده های این شرکت ها کامیون های بزرگی حاوی سرورهای پیشرفته را به شرکت های مذکور ارسال می کند تا پس از تکمیل انتقال اطلاعات به آنها، این سرورها برای انتقال به ساختمان های محل نگهداری اصلی منتقل شوند.

خدمات یاد شده داده بر روی چرخ ها یا data-on-wheels نام گرفته که نشانگر ماهیت عملی انجام آن است. آمازون می گوید استفاده از این شیوه برای انتقال اطلاعات، روشی خلاقانه برای حل مشکل تبادل حجم بالای داده است که استفاده گسترده از خدمات کلود را با مشکل مواجه می کرد.

حجم داده های شرکت های بزرگ که باید بر روی سرورهای کلود ذخیره شوند معمولا به چند پتابایت می رسد و انتقال این حجم داده از طریق اینترنت حتی با استفاده از پرسرعت ترین سرویس های اینترنتی کاری پرهزینه و وقت گیر است. هر پتابایت معادل 10 به توان 15 بایت، هزار ترابایت یا یک میلیون گیگابایت است.

کامیون های یاد شده که Snowmobile  نام گرفته اند می توانند حداکثر 100 پتابایت داده را در خود جای دهند و تعدادی از شرکت ها استفاده از آنها برای تسهیل کاربرد خدمات کلود را آغاز کرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید