چرا بارداری در سن بالا با عوارض همراه است؟

کدخبر: ۱۵۸۶۹۶
با افزایش تعداد زنانی که اولین بارداری خود را به سنین بالاتر موکول می‌کنند، احتمال خطر عوارض بارداری هم بیشتر می‌شود.

به گزارش ایسنا، مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا اعلام کرده که طی چهار دهه اخیر تعداد زنانی که در سنین ۳۵ سالگی و بالاتر اولین تجربه بارداری را داشته‌اند از ۱.۷ مورد در هر ۱۰۰۰ تولد در سال ۱۹۷۳ به ۱۱ مورد در هر ۱۰۰۰ تولد در سال ۲۰۱۲ افزایش یافته است.

در حقیقت تعداد فزاینده‌ای از زنان در این کشور تمایل دارند در سنین بالا اولین تجربه بارداری را داشته‌اند.

نتایج برخی مطالعات حاکی از آن است که افزایش موارد اولین بارداری در سنین بالا با بالا رفتن خطر عوارض بارداری مرتبط است.

در واقع بالا رفتن سن، فاکتور مهمی در بارداری‌های پرخطر به حساب می‌آید و احتمال وضع حمل به روش سزارین در زنان باردار با سن بالا افزایش می‌یابد.

محققان انگلیسی با مطالعه روی نمونه‌های موش‌های آزمایشگاهی به ارتباط بین سن مادر و ساختار رحم پرداختند. این محققان به ارزیابی عملکرد فیزیولوژیکی گردن رحم و عضلات رحم موش‌های باردار پرداختند. همچنین بررسی کردند چگونه انقباض ماهیچه‌ای اتفاق می‌افتد، چگونه رحم به هورمون اکسی توسین واکنش نشان می‌دهد و علاوه بر این تعداد میتوکندری موجود و هشداردهی پروژسترون مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان دریافتند تغییر در سیگنال‌های هورمونی و ساختار ماهیچه‌ای می‌تواند توجیهی برای خطرات احتمالی به تاخیر افتادن بارداری باشد. در موش‌هایی با سن بالا توانایی انقباض ماهیچه‌ای کاهش یافته و واکنش ماهیچه‌ها به هورمون اکسی توسین کمتر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید