استفاده های جالب از خمیر دندان در خانه داری

کدخبر: ۱۶۲۱۸۹
مصرف خمیردندان می تواند فراتر از سفید و تمیز کردن دندان ها باشد. این محصول محصولی جایگزین ناپذیر است که می تواند کاربردهای متفاوتی در خانه داشته باشد. بنابراین برای آگاهی شما از این کاربردها ۱۲ کاربرد غیر منتظره برای خمیردندان آورده ام.

به گزارش آکاایران: بعضی از این کاربردها ممکن است کمی برای شما عجیب باشد اما تردید نداشته باشید که واقعیت دارد. برای اطمینان خودتان می توانید همین حالا امتحان کنید.

۱ – جرم گرفتگی های نقره جات را می توان با مقدار کمی خمیردندان از بین برد.

۲ – خمیردندان های جدید حاوی یکسری مواد ساینده هستند که چراغ های جلوی ماشین را بسیار تمیز و براق می کنند.

۳ – دکمه های پیانو به دلیل تماس مداوم با انگشت ها دائما کثیف می شوند. کمی خمیردندان روی یک دستمال مرطوب بمالید و دکمه های پیانو را با آن تمیز کنید. با دیدن تاثیر آن شگفت زده خواهید شد.

۴ – کفش هایی که کفی سفید دارند مثل آلستار به راحتی با خمیردندان تمیز می شوند.

۵ – اگر شیشه داخل عینک شنا را یک لایه نازک خمیردندان بمالید و بعد بشوئید دیگر داخل عینک هنگام شنا بخار نمی کند.

۶ – با کمی خمیردندان می توانید از لکه های روی چوب خلاص شوید. دیگر برای تمیز کردن آن نیازی به مواد شوینده شیمیایی ندارید.

۷ – خمیردندان را می توان برای از بین بردن لکه های روی لباس نیز استفاده کرد. لکه هایی مثل رژلب یا سس. فقط کافی است کمی خمیردندان روی لکه بمالید و قبل از شستشو بگذارید چند دقیقه روی لباس بماند. اما در این مورد حواستان باشد که برای لباس های رنگی از خمیردندان سفید کننده استفاده نکنید.

۸ – شیر آلات را هم می توانید با خمیردندان تمیز و براق کنید. برای این کار فقط کافی است کمی خمیردندان روی شیر آلات با دستمال بمالید.

۹ – برای تمیز کردن سطح اتو هم می توانید از خمیر دندان استفاده کنید.

۱۰ – صفحه موبایل خیلی زود خراشیده می شود. به خصوص اگر روی آن لیبل محافظ استفاده نکرده باشید. برای از بین بردن خراشیدگی ها کمی خمیر دندان روی دستمال بمالید و روی قسمت های خراشیده بکشید. سپس خمیردندان را پاک و صفحه را کاملا خشک کنید.

۱۱ – خمیر دندان حتی می تواند ناخن ها را هم تمیز کند. فقط کافی است کمی خمیر دندان روی ناخن ها بمالید. بگذارید چند دقیقه بماند سپس با آب تمیز بشوئید.

۱۲ – بعضی بوها مثل بوی سیر، ماهی یا بوی پیاز به سختی از روی دست از بین می رود. اما اگر دست ها را با مقدار کمی خمیر دندان بشویید خیلی زود این بوها از بین می روند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید