اندازگیری میزان جیوه در گوشت ماهی!

کدخبر: ۱۶۲۱۹۹
محققان دانشگاه پورگس اسپانیا پلیمری موسوم به JG25 تولید کردند که قابلیت اندازه‌گیری میزان جیوه موجود در گوشت ماهی را دارد.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، محققان برای آزمایش عملکرد پلیمر، آن را درون کاوشگری و کاوشگر را به مدت 20 دقیقه درون نمونه گوشت ماهیان مختلف قرار دادند؛ سپس آن را در معرض نور ماورا بنفش گذاشتند تا با استفاده از شدت رنگ آن بتوانند میزان جیوه موجود در گوشت ماهیان را اندازه‌گیری کنند.

بر اساس تحقیقات قبلی، مصرف ماهیان گوشتخوار ساکن دریاها و اقیانوس‌ها خطر مسمومیت با جیوه را بالا می‌برد. این وضعیت سیستم عصبی مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ممکن است منجر به عوارضی مانند ضعف و بی‌حسی عضلانی، دشواری تکلم یا ضعف شنوایی یا بینایی شود. با وجود این لزوما تمام ماهی‌های بزرگ حاوی جیوه نیستند و برای اطمینان از پاک بودن گوشت آن‌ها باید هر ماهی به طور مستقل مورد آزمایش قرار گیرد.

این پلیمر جدید نسبت به وجود ترکیبات ارگانیک و غیراگانیک جیوه در گوشت ماهی واکنش نشان می‌دهد. محققان امیدوارند با استفاده از این فناوری بتوانند تجهیزات سیاری را تولید کنند که امکان اندازه‌گیری میزان جیوه موجود در گوشت ماهی را در فروشگاه‌های مواد پروتئینی برای مردم فراهم کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید