چند ترفند ساده برای افزایش کیفیت دوربین موبایل

کدخبر: ۱۶۲۲۰۶
به طور معمول مردم هرگاه قصد خرید یک گوشی همراه را دارند. به این موضوع دقت می کنند که امکانات دوربین آن چگونه است؟ دوربین و قدرت عکسبرداری آن در یک موبایل تبدیل به یکی از آیتم های جدا نشدنی کیفیت گوشی شده است، ولی حتی قویترین دوربین های موبایل هم جای دوربین عکاسی را نمی گیرند. اما می توان با ترفندهایی کیفیت عکاسی دوربین موبایل را افزایش داد.

کلیک– با به کارگیری چند روش ساده و نصب یک  نرم افزار  عکاسی می توانید کیفیت عکس های موبایل خود را دوچندان کنید. اگر از کیفیت عکس های دوربین خود ناراضی هستید این چند روش را امتحان کنید.

۱- دست خود را یک ثانیه بیشتر روی دکمه ی شاتر نگه دارید

یکی از تبلیغ های جالبی که شرکت های موبایل می کنند این است که  تنها در کسری از ثانیه می‌توانند از سوژه‌ شما تصویربرداری کنند. اما این مورد گاهی باعث بالا رفتن توقع کاربر می‌شود؛ بدین صورت که می‌خواهد سریع با زدن دکمه شاتر، گوشی را حرکت دهد و عکس ثبتی‌اش را ببیند.

 

در واقع با زدن کلید شاتر دوربین گوشی تازه آماده انجام عملیات پردازشی می‌شود و باید تا پایان این عملیات دست‌تان را دقیقا ثابت در همان وضعیت نگه‌دارید. حتی بعد از این که از ثبت شدن عکس مطمئن شدید، برای اطمینان بیشتر، دست‌تان را برای یک ثانیه بیشتر ثابت نگه‌دارید.

۲-از نور فلش تا حد امکان استفاده نکنید

نوری که توسط فلاش LED دوربین گوشی شما ایجاد می‌شود معمولا بسیار نامنظم بوده و سایه‌های غیر طبیعی را در عکس ایجاد می‌کند. سعی کنید از فلاش LED تنها در زمانی که هیچ جزیی از عکس بدون آن معلوم نمی‌شود، استفاده کنید. فلاش‌های دوگانه و حتی سه گانه که اخیرا در تلفن‌های هوشمند قرار گرفته‌اند به مراتب عملکردشان بسیار بهتر از LED‌های تک رنگ است. همچنین سعی کنید مود اتوماتیک فلاش را غیرفعال کنید و بر اساس نیاز خودتان آن را به صورت دستی فعال یا غیر فعال کنید.

۳-از قابلیت HDR استفاده کنید

مود HDR قابلیتی‌ است که کمک زیادی به کیفیت خروجی تصاویر می‌کند. این قابلیت به عکس‌هایی که در نور آفتاب، محیط بیرون، منظره و یا چهره گرفته می‌شوند کمک می‌کند تا توازنی عالی در رنگ‌ و روشنایی تصاویر ایجاد گردد. البته باید دقت کنید که از این مود برای زمانی که سوژه در حال حرکت است استفاده نکنید؛ چرا که نتیجه آن تصاویری تار و بدون جزییات خواهد بود. اطلاعات بیشتر در رابطه با این قابلیت را می‌توانید از طریق این لینک بدست آورید.

 

۴-یک اپلیکیشن دوربین دانلود کنید

یکی از قسمت‌های مهم عکس برداری، پردازشی است که توسط بخش نرم افزاری گوشی شما انجام می‌گیرد. اگر فکر می‌کنید اپلیکیشن دوربین گوشی شما در این زمینه عملکرد مناسبی ندارد، می‌توانید از اپ‌های دیگر بهره ببرید. از بهترین‌های موجود در این بخش می‌توان به Retrica و Camera Zoom FX اشاره کرد.

۵- از تمیز بودن لنز دوربین اطمینان حاصل کنید

با یک پارچه ی نرم (پد تمیز کردن عینک) لنز دوربین خود را پاک کنید، احتمال دارد یک لک کوچک بر روی پوشش لنز دوربین گوشی شما تاثیر زیادی در کیفیت آن خواهد گذاشت. بنابراین پیش از عکس‌برداری حتما حواستان به لنز و تمیزی آن باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید